• MalinJD

Tandsmycke?

Ni som har en liten pärla/hjärta eller liknande... hur bra sitter det, om man gör det hos tandläkaren??

Har hört att det sitter bättre än om man gör det hos typ en "salong".

Var hos tandläkaren och såg skyltar om tandsmycken... blev såååå sugen!

• Svar på tråden Tandsmycke?
  • DELI

Har länge velat ha ett tandsmycke men har dragit på det länge.

Men nu när vi var på en festival så fanns det temporära tandsmycke som klistras på tanden som gör på typ skönhetssalonger kostade då 150kr men annars kostar dom 200kr och sitter allt från en vecka till över ett år beroende på saliven.

kram jenny

• amathea

Jag har Tandsmycke.
    Ett 18k guldhjärta med diamant i.
    Satte i den hos tandläkare för... *funderar*
    6 år sen kanske!
    Inte ens märkt en tendens till att den är på väg ur

• Fjäril

Jag har haft tandsmycken, och de satt några månader, har jag för mig.
    Man ska inte göra det pågon annanstans än hos tandläkaren, det kan förstöra tändernas emalj i värsta fall. Det kanske kostar lite mer hos tandläkaren, men sitter bättre och är riskfritt för tänderna.

• Smothie

Jag har också tandsmycke, en guld stjärna 18K med en diamant på. Jag har också hört att man skall göra det hos tandläkaren för det första så håller det bättre och sedan så förstörs inte emaljen. Tycker att sätta tandsmycke på salong inte verkar vara bra alls att gör... bara tanken på att en frisör eller liknande skulle sätta fast den på mina tänder....

Har haft 2 st, den ena trillade av efter 2 år av misstag... vet inte hur det gick till, vips så satt jag och tuggade på den... Och den jag har nu har jag haft i över 3 år.

Svar på tråden Tandsmycke?