• Lynx Lynx

Ömma bröstvårtor vid amning, efter 10 mån!?

Ni som ammar och har kommit igång med mensen. Brukar ni få ont i bröstvårtorna typ vid mens eller ÄL?

Har nyligen börjat få problem med väldigt ömma bröstvårtor (ej svamp eller infektion). Har ammat i 10 månader nu utan att det gjort ont på detta sättet så man undrar ju. Kan det ha samband med att menscykeln kommit igång? Det börjar bli lite jobbigt faktiskt, gruvar mig nästan att amma.

Fler med samma problem? Eller någon som vet?

• Svar på tråden Ömma bröstvårtor vid amning, efter 10 mån!?
  • Lynx Lynx

Ingen? Är jag ensammen om detta problem?

Börjar iaf gå över nu efter några dagar, men det var värre denna gång (har haft det 2-3 ggr nu).

Ingen som vet?

• Marlene

ja det kan det nog, man kan ju få ömma bröst när man ska mens så det känns väl inte helt omöjligt. Dock så kan det ju vara så att ditt barn slarvar med taget och du därför är öm?

• ninahelena

Jag är ofta jätteöm och har dessutom kärlkramp som gör sådär lite extra ont. Jag ammar min ca 9 månaders...

• Lynx Lynx

Marlene: Ja hon kan ju iofs slarva nu när hon ammar så sällan, men det har kommit nu tyyyp men en månads mellanrum ungafäääär, därför jag börjar misstänka att det har med mescykeln att göra...

ninahelena: Kärlkramp, aj då

• Marlene

verkar det hänga ihop med mensen så är det ju säkert så

• Lynx Lynx

Jo, mest logiskt. Hoppades väl på att det var ett vanligt problem så man slapp undra.

Svar på tråden Ömma bröstvårtor vid amning, efter 10 mån!?