• jamis

Ni som tar Levaxin...

Jag har Hypotyreos och fick börja ta medicin i december. Jag har just fatt reda pa att mina värden är bra, alltsa jag har äl som fungerar. Det är inget fel pa varken mig eller min man. Vi har gjort utredning och sa men jag undrar om jag maste vänta ett ar nu med bra värden eller om jag kan fa hjälp tidigare? Är det nagon som har erfarenhet av detta? Jag är utomlands tom 12 maj sa jag kan inte ringa min läkare och vill veta innan. Det känns bade lite jobbigt att försoka pa egen hand ett helt ar till, men samtidigt kan det ju mycket väl lfungera nu...

Vad tycker ni?

• Svar på tråden Ni som tar Levaxin...
  • De små

Jag har gått igenom snart två graviditeter med hypothyreos och jag hade inga svårigheter att bli gravid heller. Har tagit regelbundna prover under graviditeten och gått till läkare ganska ofta som haft koll på mina värden och ordinerat rätt dos till mig. Så jag tror inte det ska vara något hinder för er att skaffa barn.

Endast 45 dagar kvar till BF
  • jamis

Tack. Jag är bara lite orolig att jag ska behöva vänta ett helt ar innan jag far hjälp igen... Hoppas ju saklart att jag slipper!

• cazzi

hej jag har med Hypotyreos och har försökt få barn i två år nu sen jag fick medicin. mina värden är fina men jag har ingen ägglossning. har bara fått utslag en gång på ägglossningstest men nu äter jag pergotime sen´ett år tillbax ungefär. blev gravid men fick inte behålla barnet. =(
    Men om dina värden är bra och du har äl , varför vill du ha hjälp då? *undrande*
    de flesta läkare är sånna så dom vill ju att naturen ska sköta sitt och det får lov att ta lång tid för dom, men vi som tycker att tiden bara rinner iväg tar det ju inte lika lungt. mys ni lite extra under äl bara så ordnar det sig säkert. "de små" är ju ett levande exempel på att det inte är kört bara för att man har Hypotyreos.eller hur? ledsen att det blev så långt... kram c

• jamis

Tack Cazzi! Jag tycker om langa inlagg sa det ar lugnt! Jag blir bara lite orolig att jag ska masta klara mig sjalv nu, utan hjalp. Har liksom tappat tron pa min egen kropp... den har ju inte gjort nat positivt pa over ett ar, forutom att bli frisk da

• DragonLover

Hej
    Har precis ätit levaxin i 4 veckor och tagit blodprov idag för att kolla värdet.
    Har redan varit "under utredning" sedan i september och testat pergotime. Jag har varken lyckats få äl eller mens ännu.
    När värdena blir bättre så kanske det blir pergo igen eller sprutor, jag vet inte vilket.

Har du naturlig äl så håller jag tummarna för att det lyckas för dig!
    Kram

• cazzi

jag förstår exakt vad du menar med att tappa tron på den egna förmågan! jag tror hela tiden att jag har slutat bry mig men varje gång det börjar närma sig BIM så tänker jag att kanske kanske den här gången kan det ta sig! det är ett helvete jag vet men vi får lita på läkarna. men för det mesta så undrar jag hur dom tänker... jag undrar lite hur länge de låter en gå på pergotime utan att det händer nåt. jag har äl i början på nästa vecka följs gärna åt lite om du vill! kram c

• rödbetan

Har underfunktion och det kan påverka så det är svårare att bli gravid.

• 12delfin12

Rödbetan

Ja det kan påverka om man inte äter medicin för detta. Det tar ungefär ett år med medicinering innan man är återställd. Fast man måste äta medicin hela livet och blir man gravid måste värdena kollas var åttonde vecka.

• rödbetan

Ja men även om man får medicin kan värdena börja strula igen.. händer ibland.. och ofta påverkar det mensen.. jag har i och för sig PCotyp med..

• 12delfin12

rödbetan

Känner du dig osäker be din läkare att de ska ta om dina värde. Jag bad min läkare att jag skulle ta om mina värde innan jag började med sprayningen och de var bra.

• jamis

Ni saæger att det tar ett ar innan værden blir bra. Før ig tog det tre måander. Menar ni att det tar ett år innan kroppen ær bra trots att værdena ær bra. Før mina værden ær alla bra nu, æl och allt så då borde det ju inte drøja ett år. Dessutom har jag hørt om en del som blivit gravida ås fort de børjat med levaxin.

cazzi: jag føljs gærna åt! Vilket datum har du bim? Sjælv har jag bim 11 maj... har hørt att man kan få pergo max sex månader. Tre månader och ett uppehåll på en månad och sen tre månader. Går du på pergo?

• bitte71

Jag började äta Levaxin i feb -04, mina värden var därefter ok efter en månad. Det tog ändå ett år för mig att bli gravid: min läkare sade att det kan ta så lång tid för kroppen att "fatta" att allting är normalt igen. Men i nov -04 blev jag så otålig över att att det fortafarnde inte hänt ngt så vi kom överens om att jag skulle äta Pergotime en tid, sedan blev jag gravid i mars -05. Så jag vet faktiskt inte om det var Pergotimens förtjänst eller om det var så att allting blev "normalt" igen. Det lustiga är att jag fick utslag på ägglossningsstickan hela tiden, men jag hade ändå lågt värde på ägglossningshormonet.

Ang. Pergotime så sade min läkare att man inte kunde äta det varje månad, utan först ta det en månad, sedan hålla upp en månad, sedan ta det igen osv max sex ggr. Men det kanske är lite olika i olika delar av landet?

Lycka till!

Det vackraste jag vet: Oscar 000121 och Linnéa 051209
  • jamis

Då hoppas jag att jag kan få hjælp iaf snart om det inte går nu på några månader...

• jamis

Grejen ar att alla mina äl-värden är bra och Hypotyreos värdena... Inga laga agglossningshormon eller sa...

• Korp

Hej!
    Jag har också svårt att bli gravid och äter levaxin sedan några månader men har ännu inte helt bra värden, fast på bättringsvägen (från 31 till 7). Min fertilitsläkare tycker att vi ska försöka själva åtminstone några månader efter att värdena är bra, men vi ska absolut inte behöva vänta ett år till. Jag försökte få något besked om hur bra värden man behöver ha för att ha chansen till graviditet (tycker det är så jobbigt med hopp följt av förtvivlan varje månad, inbillar mig att det vore bättre att inte hoppas alls om det ändå inte finns något hopp just nu) Men han menade att det var mycket individuellt. Om jag har fattat det är rätt så är allt bra om värdena är bra och man mår bra. Det där med ett år är nog mer att det kan ta så lång tid att få ner värdena och ställa in dosen.

Lycka till!

• jamis

Vad bra att ni inte behover forsoka ett helt ar Korp! Jag har haft bra varden i tre manader nu, med denna, sa kanske kan vi fa hjalp nar vi kommer hem nasta vecka. Kanske med Pergo eller nat...

Svar på tråden Ni som tar Levaxin...