• Skrutteruttan

Hur länge har ni haft avslag efter kejsarsnitt?

Hej!

Hur länge har ni haft avslag efter kejsarsnitt? När jag fick mina första två barn hade jag avslag i ca sex veckor, den här gången när jag blev snittad har jag haft mycket mindre avslag och sista dagarna har jag inte blött alls (tvillingarna är tre veckor)...Är det stor skillnad på vaginal förlossning och kejsarsnitt vad gäller avslag? Enligt min bm så kan det vara så att såret blir mer" renskrapat" och att det därför blöder mindre...stämmer det?
    Mamma till William, Tilde, Leon och Li....
  • Svar på tråden Hur länge har ni haft avslag efter kejsarsnitt?
  • molie

För mig tog det 6 veckor innan allt var borta, men de kraftiga blödningarna upphörde efter 2 veckor sen kom det små skvättar så jag slutade med trosskydd efter 6 veckor kan man säga!

• Caro Lin e

8 veckor efter första snittet och 6 veckor efter andra snittet.

• Nettis1975

För mig tog det bara två veckor med blödning varje dag. Sedan blödde jag en dag i veckan i två veckor.

• Tant Green

Exakt lika som för molie
    Ja, det brukar blöda mindre efter snitt eftersom de passar på att torka rent lite innan de syr ihop.

• Nana 24

Mycket mindre än efter "en vanlig förlossning" Har haft en av bägge och det var inte speciellt rikligt någon gång, lite mer de första dagarna, någon form av flytning i en par veckor efteråt, ja det underlättar helt klart att de gör en helrenovering inne i

• Apan Papan

Efter 3 veckor var allt avslag borta. Har inte haft någon vaginal förlossning så jag har inget att jämföra med

• Isolde

Om det är mindre efter kejsarsnitt än efter vaginal förlossning vill jag inte tänka på hur det skulle ha varit annars ... Åtta veckor avslag, varav minst fyra mycket rikligt.

~ reta inte djuren, ty de retar sig själva ~
  • Madtito

ca 2,5 v tog d för mig denna ggn. tror d var längre med dom andra 2...

Svar på tråden Hur länge har ni haft avslag efter kejsarsnitt?