• lurksmulan

När fick ni mage med andra barnet i jämförelse med första?

Vi har bestämt att köra igång med syskonverkstad och nu är jag nyfiken på när ni fick mage med andra barnet?
    Lite extra nyfiken är jag på er som fick mage sent med första, eftersom jag själv inte fick min förrän i v. 21.
    Men jag vill gärna höra om er andra också!

• Svar på tråden När fick ni mage med andra barnet i jämförelse med första?
  • Asrta1

Var väl i v 18-19 när jag fick mage med första barnet. Denna gången kom den tidigt, drog på mammabyxorna redan runt v 6...mkt var för att jag mådde så illa och magen blev svullen så det var så skönt att slippa tryck på magen.

Har bilder från rätt tidigt i graviditeten i mitt bildgalleri

Asrta1 - Mamma till en underbar son på 3 år och gravid i v 29 (28+1) !
  • jojjo113

Jag fick mage runt v 18-20 med första och redan i v 8 var jag tjock över magen med andra och byxorna gick knappt på.. Bebismagen kom nog runt v 12 redan..

• Sannis77

Jag fick mage i v17-18 förra gången och jag tycker att magen redan nu i v 11 börjar träda fram...

• Coursell

Med första barnet var jag inne i 6 månaden innan det gick att skönja någon bebismage överhuvudtaget. Med andra var jag nog i v.9 när jag började använda byxor som var större i midjan. Det var inte så mycket mage då direkt utan mest att hela runt om växte direkt
    Med tredje, så tyckte jag redan i v 7 att magen blivit större, men det kan ha varit inbillning också
    Kan tillägga att jag har 5½ år mellan alla mina.

• Öland2barnsmor

Min mage blev stor fort det var inget att dölja .. alla kunde se att man var GR båda ggr ..

• lurksmulan

Någon mer?

Det verkar helt uppenbart som att magen kommer mycket tidigare med andra barnet.

Ni som har svarat, har det varit ren bebismage eller bara att magen varit svullen?
    För jag var svullen från v. 14-15 kanske, men det var ingen bebismage och jag behövde inte större byxor.

• Skakis

Med ettan kom bebiskulan runt vecka 25 och nu är ag gravid i vecka 15 med tvåan och någon bebismage har inte synts till ännu iallafall Klart jag är större än normalt men det syns inte att jag är gravid

• kate79

Första vid v 17 och andra nästan direkt och blev betydligt större också.

• izabelle32

I vecka 20-21 kom bebismagen med nr 1, med nr 2 kom bebismagen redan i v.14

• iza1

I vecka 21 med första,började med mammabyxor i v 10 med andra i v 15 hade jag en stor kula.

• lurksmulan

Jag tittar in i era gallerier för att se om det finns lite bilder att jämföra...

• Aran

Jag är i vecka 8, andra barnet. Jag har redan svullnat upp.. Kan knappt ha mina vanliga byxor längre.. . Första graviditeten fick jag en lite kula i vecka 17 18 ca

• izabelle32

Japp i mitt finns det, välkommen in

Svar på tråden När fick ni mage med andra barnet i jämförelse med första?