Leijonaterva Tjärtabletter??
Jag är inte gravid ÄN - men är hopplöst förtjust i såna där finska tjärtabletter - kan man äta sådana under graviditet????
Jag är inte gravid ÄN - men är hopplöst förtjust i såna där finska tjärtabletter - kan man äta sådana under graviditet????
Jag undrar oxå!
Jag åt såna när ja väntade mina grabbar, visserligen va d 12 o 10 år sen o mycket har ändrats.. Mm va sugen ja vart på dom nu..
Ja, varför skulle man inte få äta dom????
Jag tänkte att eftersom de både smakar och luktar tjära så borde de ju även innehålla nåt liknande, och det är kanske inte nyttigt.
Tack för era svar!!!
Åh, vad gott...Det var massor av år sedan jag åt sådana. Finns de att köpa i Sverige?
Hoppas verkligen det.. Jag har ätit en del.... :0o
De finns nog mest i finska specialbutiker. Jag hamstrade när jag var i Helsingfors!
Tror åtminstone en del varianter av Tervaleijona innehåller salmiak och det ska man väl se upp med.
Såna som var gula o fanns i en grön ask var så himla goda, men dom slutade väl med dom för evigheter sen va? Nån som vet?
Åh jag älskar dem, resten av familjen ser kräkfärdiga ut när jag käkar dem. Brukar hamstra när jag åker på nån finlandskryssning samt ber alla som ska iväg att handla åt mig.
Kikade nu på innehållsförteckningen och det var inget konstigt där förutom förtjockningsmedlet karragenan (som jag inte kände igen) samt då lakritsextrakt som man tydligen ska vara försiktig med.
jag trodde inte heller att dom fanns längre tills jag "snubblade" finska bussen. En buss som åker runt och säljer finska specialiteter..