• Anonym (vårtig)

Kondylom!

Igår upptäckte jag någonting som kändes som en hård knöl på blygdläppen, strax nedanför den lilla kappan. Det kliar och är irriterat. När jag tittar efter ser jag någonting som ser ut som en hudflik, precis som en liten tagg. Jag tror att det är kondylom, det låter så när jag har surfat runt.

Taggen sitter så att den känns för det mesta, så det är ganska irriterande. Jag undrar bara var jag ska vända mig någonstans? Räcker det med att gå till vårdcentralen (barnmorska)?

• Svar på tråden Kondylom!
  • Anonym

Jag hade oxå de.. men de är väldigt lätt att förväxla med finnar!! Min BM skickade vidare mig till STDmott.. de är experter på det... de tar lite ättika och penslar på oxå för att se.. Vet inte vad de ser.. men nånting är det

• Anonym (vårtig)

Ja, jag brukar ha finnar i underlivet, men det ser inte alls ut som de här! Det ser precis ut som en spetsig tagg, jag har aldrig haft en finne som ser ut så!

• Anonym

Det låter onekligen som kondylom. Kontakta en gynekolog, så hjälper de dig att ta bort det (i mitt fall penslade de med någon vätska). Kondylom är tyvärr ingen "botbar" sjukdom. Har du väl fått viruset så får du leva med det. De sade till mig att 1/3 i Sverige har kondylom. Många lever med det utan att ens veta om det. Jag fick kondylom för över 10 år sedan, och efter behandling så försvann de o sedan dess har jag inte haft några symptom alls av det. Hoppas det går bra för dig! Kram!

• Anonym (vårtig)

FAAAN. Och då har jag säkert smittat min underbara pojkvän också, som inte har haft sex på över tio år innan han träffade mig!

• Anonym

Inte haft sex på tio år?? Har han varit i kloster?

• Anonym

Hej igen. Du, det är inte alls säkert att han har smittats. Så tänkte jag också, för när jag upptäckte det så hade jag precis träffat en kille. Men icke, han var inte smittad! Vi levde ihop i 6 år sedan och fick barn och hela köret, och han har ännu idag inte fått kondylom! Så det behöver du inte oroa dig för i onödan.

• Anonym

en barnmorska på gyn hjälpte mig att se om jag hade kndylom, går snart över i så fall.

• Anonym (vårtig)

Anonym #5: Heh. Nej då. Han är bara... ganska gammalmodig av sig.

Anonym #6: Tack, det känns skönt att höra!

• Anonym

Hoppas det går bra för dig nu!!

Kramar från anonym #6!

• Anonym (#1)

han kan vara smittad men inte ge några symtom... de är oftast så de sprids.... så de kan vara hans som smittat dig trots att de var 10år sen han hade sex... Jag o min sambo fick utbrott samtidigt och vi har ingen aning vem som smittat vem...  men har aldrig fått de igen.... penslade bort vårat

Svar på tråden Kondylom!