• mysiss

Någon som rakat av håret på babyn?

Jag har skrivit om detta förut, men måste få skriva av mig igen.
    Jag blir så trött och arg på mina nära för det vill att jag ska raka av håret på vår lilla dotter. Och jag får hela tiden försvara mig och dottern. Det säger ju att barn får mer och mycket tjockare hår, vilket jag inte tror ett skvatt på. Och nu så börjar hon tappa lite hår så då tycker också sambon att vi ska raka henne. Nu lyssnar jag inte ens längre.
    Vad tycker ni?
    Ni som rakat av håret på babyn vad säger ni?

• Svar på tråden Någon som rakat av håret på babyn?
  • Aaliyah

Varför vill de att du ska raka bort håret på din bebis? Det verkar ju helt absurt.

• Amorella

Oj! Jag har inte ens hört talas om att man kan göra så! Jag skulle då inte raka av håret på min baby, om inte annat så för att det borde irritera huden.

• Theresa1

Din dotter har ju hår, varför ska det tas bort o bli tjockare för? Det tar väl ett tag innan de har riltig kalufs? Min Max har knappt hår, han är tjusig i a f

• mysiss

Aaliyah: jo för att hon ska få mer och tjockare hår när hon blir äldre. Och det tycker att jag är dum som inte ger henne den chansen om det nu är så att det fungerar.

• biomedbonus

Det där med att håret blir tjockare bara för att man rakar av det stämmer inte.
    Det blir oftast tjockare med tiden och det behöver man inte raka sina barn för.

Min mamma sa samma sak, men jag har läst i en skönhetsspalt om denna fråga och rådgivaren i tidningen svarade med att , det inte spelar någon roll om man rakar eller klipper håret på småbarn.

min dotter var så tunnhårig hon hade ingen riktig lugg förän hon var över två, halvt år.
    Men nu har hon tjockt gult hår , som jag nästan aldrig klippt

• molie

Om det är för att få tjockare hår så räcker det med att toppa håret.

• danitra

mysiss: Tjockt hår har ju inget och göra med huruvida man rakar det eller inte!

• Nillel

Jag vet att i andra länder och kulturer så tror man att bebisarna får längre och tjockare hår om man rakar dem. Men det är en myt, stämmer inte alls.

• AnneSophie

Ja, alltså jag har ju hört talas om folk som gör (speciellt i utlandet) så men jag tror faktiskt inte att det spelar någon roll.
    Tycker att man ska låta bli att pilla så förbaskat på små barn.

Vi rakade inte Jacob och han har tjockt, blankt hår.

• Annafeb06

varför raka, jag var utan hår tills jag var 2 år o sedan kom det MASSOR jaghar jätte tjockt o lockigt hår så låt henne vara!!!! raka inte en bebis-hemskt!!!!

Svar på tråden Någon som rakat av håret på babyn?