• Lia82

Hur många points får jag äta för per dag? (viktväktarna)

Hej!

Finns det någon här som har koll på ViktVäktarnas points-vikttabell?
    För hur mycket points får en kvinna äta per dag om man väger:

60-70kg
    70-80kg
    80-90kg
    90-100kg

OCH hur många points ska man plussa på när man ammar?

Har för några år sedan kört med viktväktarnas metod men kommer inte ihåg hur många points jag får äta för...

Mvh/ lia

• Svar på tråden Hur många points får jag äta för per dag? (viktväktarna)
  • loppan1

Dom har gjort omm det lite och jag har inte det framför mig men du ska ialla fall lägga till 10p om du helammar och 5p om du delammar. Jag fick äta 21+10 från början och gick ner 16kg på 17veckor.

• Lia82

Jaha ok... men hur mycket vägde du när du fick äta 21 +10..?

Själv väger jag 94kg nu... (och helammar) så för hur många points kan jag äta då?
    Någon som vet?

• Begga

Det beror på: ålder, hur du rör dig på dagen (stillasittande, stående etc), om du vil gå ner i vikt eller behålla...

Själv får jag äta 22 p + 5 för delammning. Är ungefär i samma vikt som du Lia...

• Danssnuttan

Jag undrar oxå.

Jag väger 66 kg och har slutat amma men måste försöka gå ner ca 10 kilo (jag är en kort mamma). Om jag inte minns fel från min förra vikväktarrunda så ska jag äta 18p (+ 14 tränings p).

• Lia82

Då måste jag nog räknas till stillasittande eftersom jag bara är hemma med lillan om dagarna och inte gör sådär överdrivet mycket. Jag är 24 år och SKA NER i vikt! :)

• Lia82

Det står inget på deras hemsida.... har varit där och letat men inte hittat, isåfall har jag då helt missat det...

• Begga

Står troligen inte... varför skulle man då skriva in sig och betala ;) hehe
    Lia82 du ska absolut ta samma points som jag; 22 ( plus amninsgpoints)

• Lia82

Begga:

nä, det förstås *skrattar*

Ok, 22 +10, tack då vet jag!

Men hur länge ska jag köra på de poängen då? Hur mycket ska jag väga för att dra ner på pointsen och hur många points ska jag äta då? Det där lät kanske lite luddigt men jag hoppas du förstår vad jag menar:)

Svar på tråden Hur många points får jag äta för per dag? (viktväktarna)