• Knirps

Tänk att inte få äta . . . !

Så här i slutet av graviditeten börjar man ju onekligen bli sugen på dem där sakerna man inte fått stoppa i sig dem senaste månaderna. Samtidigt känner jag att jag kommit lindrigt undan, eftersom jag varken dricker mycket alkohol eller gillar mögelost i vanliga fall. Det kunde ha varit så mycket värre.

Vad vore det värsta tänkbara som du skulle behöva hålla dig ifrån i nio månader?

I mitt fall vore det helt klart CHAMPINJONER!! Jag bara älskar champinjoner och annan svamp!

• Svar på tråden Tänk att inte få äta . . . !
  • lena ekman

Choklad kanske... men när jag tänker efter kan jag inte komma på något så där som skulle vara en katastrof att inte få äta. Det jag gillar mest var ju ändå förbjudet när man är gravid, gravad fisk och kött, goda ostar, torkat kött osv men man klarar sig ju. Däremot är det trist att jag efter grav inte längre kan äta skaldjur, omd et beror på det vet jag inte men jag tål de inte längre och eftersom vi fiskar flodkräftor varje sommar är det trist.

• Jennie Brunflo

GODIS!!!!!

Jag skulle inte fixa det!!!

GODIS GODIS GODIS i alla de möjliga och omöjliga varianter.

• Ängel1982

om jag inte under hela graviditeten hade fått äta bakelser och liknande så hade jag nog dödat nån stackare. fast de beror nog mest på att jag har dille på det just nu.

• Livia2

Ska man avstå från champinjoner?? Det har jag aldrig hört, står ej på livsmedelsverkets sida.
    någon som vet??
    kram

• nemogirl

Livia2: Nämen hon menade nog bara att det skulle vara just det som skulle vara jobbigast att avstå ifrån OM man skulle välja vad som skulle vara jobbigast att inte få äta..

• hobnob
    Livia2: NEJ, du kan äta champinjoner lugnt.

Tråden handlar om vad man skulle tycka var hemskt om man inte fick äta...
    T ex godis, bakelser och ostbågar.

Knirps som startade tråden skulle sakna champinjoner om hon inte hade fått äta det.

Tråden är en "skoj-tråd".Skrattande
  • Rerre

Jag skulle sakna ÄKTA coca cola, jag tror jag är beroende...
    Fråga är om jag skulle överleva???? Det är tveksamt

• Knirps

Vilka bra saker ni nämnt! Allt det där är sådant jag också skulle ha svårt att hålla mig ifrån. Fast champinjonerna står ändå överst på min lista.

Fler bidrag!?

Svar på tråden Tänk att inte få äta . . . !