• Linisen

Trött på att vänta :-(

Usch jag är så trött på att vänta, att bara slussas fram och tillbaka och aldrig veta exakt hur lång tid vi har kvar.

Nu har vi stått i kö i 1 år och 3 månader, jag fick tag i en donator som var villig att hjälpa mig och allt såg ljust ut men hon hoppade senare av. De skulle planera/skaffa barn igen. Jag respekterar absolut deras beslut men blev så ledsen inombords, vi är tillbaka på ruta ett igen
    Från blå himmel till svart hål....igen

Jag är så trött på att vänta, trött på gravida, trött på vallningar, trött på att svettas och döorolig för att jag redan nu vid hormonbehandling mår pyton. Hur ska det gå sedan..... ??

Fy sjutton
    Mitt upp i alltihop går vi på adoptionskurs och jag smälter......det är en väntan som tar ännu längre tid. Vem vet i slutändan kanske det blir en av varje

En mycket fundersam Lina

• Svar på tråden Trött på att vänta :-(
  • liza micke

Förstår dig precis!!!
    Denna eviga väntan ch längtan efter ett barn!!
    Vill så gärna snart komma igång med allt!!

Får man göra adoptionsutredning medans man väntar på äggdonation??
    Hur lång väntetid är det där??

Det kanske är enda sättet att få barn vem vet, men hoppas att det funkar med äggdonation både för dig och mig det skulle vara helt underbart, längtar så tills man är gravid jag kommer njuta av varje minut

Krmizzar liza

• paris1

Linisen, har ni funderat på embryodonation då man kan få ett befruktat embryo från par som redan har fått barn och inte vill ha fler. Vi ska göra en sådan behandling. Det är lite som adoption...

• Fiaflopp

paris1 : då måste man väl ha "fel" på både spermier och ägg,och det kan väl inte gå fortare än vanlig ÄD...

• Linisen

Paris 1

Näää, embryodonation låter läskigt tycker jag....då adopterar jag hellre om det ändå ska bli ett barn som inte alls blir "vårt" (missförstå mig rätt) så tar jag hellre hand om ett befintligt barn

• Angla

Embryodonation??? Ska du göra det på Mars eller? För så vitt jag vet är det inte tillåtet i något av de nordiska eller europeiska länderna!

Angla - med vingar av lycka
  • paris1

Jag respekterar era åsikter, ville bara hjälpa till...
    För mig känns den typen av behandlingen som adoption..fast ännu bättre möjlighet. I vilket fall som helst så önskar jag er alla lycka till!

• Angla

Men paris det är inte tillåtet i Sverige ens... Så det är inte ens en möjlighet här!

Angla - med vingar av lycka
  • paris1

Angla, det är inte tillåtet i Sverige precis som du säger, man måste göra behandingen i Finland i så fall...

• Jenny28

Hej tjejen.
    tänker på dig...mycket!
    hoppas du snart mår bättre.
    Många kramar från mig

Svar på tråden Trött på att vänta :-(