• Mirris

"Hemfrid" Nån som jobbar där??

Är det nån här som arbetar åt företaget "Hemfrid"?? Ett städföretag som nu håller på att etablerar sig i stan!

Är dom bra arbetsgivare??
    Och är det någorlunda OK lön?

Jag börjar bli så LESS på mitt nuvarande jobb, det är tungt att jobba natt o ha barn o vara ensamstående.. och jag kan inte ens tänka tanken att fortsätta dagtid på mitt jobb!!! Hellre blir jag arbetslös.

Men jag tänkte... jag har ju städat i MÅNGA år innan jag fick mitt nuvarande jobb.. och jag städade MYCKET hemma hos pensionärer. Trivdes jättebra.. men det var lite dåligt betalt.

Det här är ju ett annat sorts bolag som nästan enbart städar hemma hos privatpersoner (fattar jag det som).
    Kanske kan det vara så att lönen är lite bättre...

SOm sagt. Nån här på FL som jobbar åt just "Hemfrid"? och som kan tala om hur det är!

• Svar på tråden "Hemfrid" Nån som jobbar där??
  • Madge

Jag jobbade åt en konkurrent förut, HomeMaid. Då sa alla att Hemfrid var mycket bättre. Varför kommer jag inte ihåg dock

• Mirris

Haha.. ja men det är ju bra att dom är bättre än NÅT annat företag iallafall!!

• Bubbelbebis

Jag har jobbat på HEmfrid pch det var helt värdelöst. Iallafall för några år sedan då jag var där - vet inte om de är bättre nu???

Lönen är under ALL kritik
    När jag var på anställningsintervju sa dom att jag kunde visst få jobba heltid men när jag väl började fick jag bara jobba halvtid iaf = ännu mindre pengar!
    Jag var tvungen att ringa från egen telefon och betala mina egna resor mellan de olika hemmen!!!!!

Nej fy - slutade illa kvickt! Men det är rätt trevligt att städa hemma hos folk och de andra anställda var trevliga.

blubb.......blubb..........blubb
  • axelsmamma

Jag sökte ett jobb på Hemfrid för ett par år sedan och fick det men tackade nej för jag fick ett bättre betalt.

• 20th century fox

jag sommarjobbade där när jag var yngre....

håller med om att det var dåliga villkor, dålig lön, jag skulle jobba nära där jag bodde eftersom jag inte har körkort men fick bl.a. vara ute på värmdö när jag bor i haninge.

och så var det väldigt slitigt!

• Mirris

Oki Tack för upplysningarna!
    Då blir det väl till o jobba kvar på jobbet ett tag till. Bara o bita ihop.
    Har ju guldjobb egentligen, men det börjar kännas slitigt att jobba natt!

Svar på tråden "Hemfrid" Nån som jobbar där??