• AnetteGunnarsson

Är i vecka 6, varför så hungrig redan???

Hej!

Jag är bara i vecka sex men ändå så är magen så hungrig hela tiden, vad har det med att göra egetligen liksom?? Det känns ju alldeles för tidigt för att blir extra hungrig redan?

Och sedan varje kväll, jag äter kvällsmat runt kl. 20.00 och alltid på kvällen efter jag ätit när jag skall lägga mig någon timma senare, så har jag alltid ont i magen, eller inte ont men jag måste på toaletten och är alltid lös i magen liksom, det är ju bättre än att vara hård, men varför är jag så i magen liksom??

Tack så mycket för svar!:)

Mvh
    Anette
    :)

• Svar på tråden Är i vecka 6, varför så hungrig redan???
  • BeccaGrodan

åh  jag är precis likadan och jag är bara i v. 5 :) så jag puffar för att folk ska kunna svara på TS fråga :)

Jippie Yeay, 23/4 fick vi plus ;)
  • lill linda 82

jag åt upp mig jättemkt innan illamåendet kom...sen under illamåendet åt jag knappt nånting o nu då det slutade så äter jag som en häst igen. Det kommer o går hela graviditeten vilket är normalt. kroppen lagrar nog maten antar jag.

• BeccaGrodan

jag är illamående till och från hela dagarna men ändå sååå hungrig :)

Jippie Yeay, 23/4 fick vi plus ;)
  • AnetteGunnarsson

Okej okej :) Ja jag försöker att inte äta överdrivet mycket jag går så himla lätt upp i vikt, hehe. Men det går som det går, ahahah!

• lill linda 82

men du? det är det man ska göra som gravid ju. ta en kaka till du! graviditeten väger sina kilon så det är absolut ingen fara.

• EBK

Jag var jättehungrig i början av graviditeten. Jag lyssnade på det begäret och åt och åt.. Jag tror att det var runt v20 som det där hungersuget lugnade ner sig så att jag kunde äta lite mer som vanligt igen. Så jag antar att man behöver den där extra energin som kroppen ropar efter. Jag åt ju liksom inte nyttigt heller..hamburgare och pizza.. Nåja, det kan väl vara så. Jag har ändå inte gått upp så mycket i vikt. Upp 7-8 kilo och är i v37 nu.

• AnetteGunnarsson

Hej EBK !

Ohj va lite du gått upp.. :)
    Jag var gravid när jag var 15 (gjorde abort) jag började äta och äta och då åt jag väl ganska nyttigt (det är sån jag är) men jag har så himla lätt för att gå upp i vikt,
    jag hade gått upp 10kg på bara några veckor, så därför tänker jag väldigt mycket på det nu.. Jag har redan gått upp 2kg pga att jag ätit så mycket..
    Men skall höra på inskrivningen lite mer om detta, men det är ju flera veckor kvar..!!

Känns som jag måste äta när magen nästan ungefär kurrar trots att jag bara åt för en timmesedan, menjag har ju ätit så jag borde inte vara så hungrig!?
    Åh det är så jobbigt att lätt gå upp i vikt... Jag äter mer än innan och mer kan jag absolut inte äta liksom.. Det är väl inte farligt att magen "småkurrar", det är speciellt på kvällen när jag skall sova..
    :)

Tack!
    Mvh
    Anette

• EBK

Ja, det är inte mycket viktökning trots mitt matvräkande. Jag är lite förvånad själv. Jag har också väldigt lätt att lägga på mig vikt annars. Nu var jag normalviktig innan graviditeten, men har tidigare haft en hel del kilon för mycket. Men häng inte upp dig på kilon nu. Ät när du är hungrig. Var glad för att du kan äta nyttigt. Jag var lite äcklad av sallader och grönsaker och annat nyttigt länge i början. Det var fet och onyttig mat som gällde. Som tur är har det suget slutat nu.. Det känns ju bättre för bebisen med nyttig mat!

• Babe

Mtt tips: ät medans det smakar *flin*
    Jag åt (som tur va) med god aptit fram till v 8... men efter det har jag mått konstant illa. Är i v16.
    "Aptiten är den bästa kryddan..."

Babe

• Babe

PS: Tarmarna mm flyttar på sig i magen för att göra plats... det kan göra att man blir orolig/gasig/förstoppad i magen under graviditeten. Var också som du + gasig i magen i början, men det lugnade ner sig, numera funkar den bara lite trögt och jag måste verkligen tänka på att få i mig fibrer & vätska. har aldrig haft liknande problem, det är pga graviditeten, matsmältningen går i slow-motion, för att kroppen ska hinna suga åt sig näringen från maten (har jag läst någonstans)
    Ät inte bastant mat sent på kvällen, innan läggdags. Hellre fil, en macka, en smoothie eller likande, som är lättare för magen att smälta.
    Babe

Svar på tråden Är i vecka 6, varför så hungrig redan???