Vagel i ögat
Håller på att få en rackarns vagel i ögat. Någon som har några husmorstips eller några råd. gör så ont.
Håller på att få en rackarns vagel i ögat. Någon som har några husmorstips eller några råd. gör så ont.
Vagel är en infektion går oftast tillbaka av sig själv. tyvärr inte så mycket man kan göra än å vänta ut den. ibland kan Besvären lindras genom baddning och ilägg av receptfri ögonsalva till natten. Fråga på apoteket.
Ring vårdcentral om en vagel inte blir påtagligt bättre på tre?fyra dagar.
Tack! Kanske kan koka upp koksalt eller något! irriterande är det. Känns som halva ansiktet hänger.
Köp Niviform på apoteket kostar runt 57kr om jag inte mins fel och funkat bra när jag haft vagel ett tips använd den innan läggdags pga att man får som en liten hinna för ögat och kan få lite otydligt seende en stund.
Läkarna gör sällan något fören efter 3 veckor fick jag till svar sist jag ringde. Inga fingrar i ögonen och tvätta ögat utifrån och in.
Tack Therese för tipset. ska kolla det.
min kompis hade en vagel under ögat (på ögonfranskanten) som var stor som en ärta... hon fick nån salva av doktorn, men doktorn sa att om de inte skulle hjälpa så skulle de få göra hål på vageln o ta ut innehållet *blä*
Jag har hört husmorskurer som att man ska gnugga något i guld mot den innan man går och lägger sig, min kompis påstår att de försvinner till nästa dag...
För 6 år sen åkte jag båt utanför Rethymnon på Kreta,båtfärden var mycket lång och extremt blåsig,Jag fick då en vagel i ögat,som var rätt besvärlig och satt i i flera dar.
Sen dess får jag vaglar så fort jag har bilrutan nerdragen eller om jag är ute i blåsigt väder.
Fick tom med en för en vecka sen när jag var på åpromenad,bor visserligen numer i Skåne(blåshål)
Men detta börjar bli mycket irriterande!Köpte också en salva på apoteket,men den hjälpte föga!!!!
Har nån tips som sagt????
Nennie pennie: så långt har det inte gått ännu som tur är. Mest rött och svullet.
Ella: hm guld, ja man kan ju alltid försöka. Måste komma på om jag har något av guld, dom jag kan tänka att gnugga mot ögat.
Jag har provat att gnugga guld emot och det gick faktiskt bort till dagen efter. Men den var ju inte jättestor.
Ja det kan ju vara värt att prova om inget annat...
Det här låter superäckligt, men jag är infektionskänslig och får ofta vaglar. Jag har börjat klämma ut dem när de blir vita, sedan tvättar jag ögat med sambons linsvätska. De försvinner på en gång.
Linsvätska, det kan jag ju pröva. HAr inget att klämma ut direkt, men är röd och svullen och har typ ont runt hela ögat.
Saliv....
Låter majsigt Annapanna. hihi, men mina blir inte alltid så där mogna.
Katta: Ja, saliv känner jag igen,värt att pröva.
Jag får inte kvissleliknande saker utan bara en svullnad som om nån lagt ett helt vitpepparkorn under ögonlocket!
isisisis: något liknande jag fått låter det som. jobbigt är det iafa.
Ja! Det verkar inte som det finns nåt som hjälper heller.......
Hej...det låter kanske äckligt men min läkare sa att jag skulle ta min egen saliv och stryka på,tro det eller ej det funkade jättebra.Ett gammalt recept sa han=)
Ett tips är att vispa upp en kylskåpskall äggvita och lägga på. Det säger min mamma ska vara bra och hon har koll på det här med huskurer! :)