Babyskyddet bak eller fram?!
Vad är egentligen bäst, att ha babyskyddet i framsätet eller i mitten i baksätet? Måste bestämma oss om vi ska koppla ur airbagen på passagerarplatsen eller inte.
Vad är egentligen bäst, att ha babyskyddet i framsätet eller i mitten i baksätet? Måste bestämma oss om vi ska koppla ur airbagen på passagerarplatsen eller inte.
Jag skulle utan tvekan ha det i framsätet om jag fick välja, tycker det är jättejobbigt att inte se min lilltjej när hon sitter bak och jag åker ensam med henne...
Lycka till!!!
Vi hade den i framsätet och i baksätet bakom passagerarsätet.
Varför i mitten bak?
Om man är ensam vuxen i bilen, så är det bäst att ha babyskyddet fram. Är man två så är det bästa att en sitter bak tillsammans med bebisen på höger sida. Så står det i ett infoblad från vägverket....
Ok, ska spana in vägverkets info. Varför man skulle ha den i mitten bak är väl för att det är mindre risk för bebben om man skulle bli påkörd från sidan.
Jennie: I "manualen" till vår stol står att den säkraste platsen är i mitten bak, längst från "krockzonerna"...
Vi har alltid Linn i baksätet och håller koll på henne med en extra spegel, skulle själv aldrig komma på tanken att försöka hålla på o fippla med napp eller trösta henne under bilkörningen så det känns tryggast bak
Knorrar hon och protesterar så stannar jag till och rättar till 2felet" och kör sen vidare :-"
Självklart ska du ha barnet där bak. Mycket säkrare än fram vad jag har hört. Vi har haft henne bak hela tiden och det har funkat toppen! Har en spegel därbak så att man kan hålla koll på henne när man kör.
Många krockar har skett för att folk har hållt på och fixat med ungen, plockat upp napp från golvet etc.
vi hade det i mitten bak och tyckte det gick superbra. I början satt en bak med henne men det var aldrig några problem så sen kunde hon sitta själv därbak. Hon somnade alltid ändå.
Nu mer sitter hon bakom passagerarsätet för det är enda stället där stol 2 får plats.
säkrare bak,, och så är det dyra att koppla bort airbagen...
Och att koppla ur airbagen är inte 100 %-igt!
godistrollet: men varför 17 ska man sitta med som vuxen bak hos bebisen??
Jag skulle ALDRIG ha mitt barn fram. Dom lär sig att när dom sitter bak så kan inte den som kör hjälpa dom med saker. Bak är det säkraste stället man kan ha barn och dessutom kostar det skjortan att koppla ur en airbag. Att bara koppla ur den är livsfarligt för dom kan utslösas iallafall. Det man isånnafall ska göra om man promt vill ha dom fram är att ta bort airbagen helt och det är ännu dyrare. Köp en spegel som är till för att man i sin backspegel ska kunna se vad ditt barn gör. Dom finns att köpa på vilken babybutik som helst.