• Cilla R

Rabiata barn ;-)

Har en tjej på 15 månader som jut nu är inne i nån trotsfas. Får hon inte sin vilja igenom så faller hon ihop i en liten hög på golvet och bara skriker, eller så försöker hon bitas. Har hon tråkigt så har hon börjat med ett primalskrik som kan få glas att spricka.
    För övrigt är hon världens goaste och är helt galen i att pussas.
    Nån mer som har barn som är inne i liknande fas?

• Svar på tråden Rabiata barn ;-)
  • Tussens mamma

det kommer och går...bara att andas och acceptera. berätta för henne att det är ok att bli arg/ledsen...kramas och pussas mycket är också bra.

• Tove

Hej!
    JO tack!
    Här är en till som har en son med gräsligt humör, men som sagt det kommer och går. Men helt plöstligt så har han fått VÄRSTA viljan...
    Men åh andra sidan så är han så himla gullig mot alla, klappar och pussar på alla, hjälper kompisarna upp och gosar med oss, så han måste nog få ha sina raseritbrott tror jag....
    Det är en fas,tror och hoppas jag!

Kram

• Gruffalo

Hehe, jag har också en liten dramaqueen! Hon kan till och med "fuskgråta" med tårar och fungerar inte det så vrålar man så hunden går och gömmer sig! Men så så kommer hon och säger mamma på sitt sötaste vis och vill gosa och pussas....

• MB2

Japp! Min dotter här är 15 mån. Det värsta hon vet är när man säger "nej" och "ajjabajja, inte röra"! Då blir hon så vansinnigt arg att hon inte vet vad hon ska ta vägen. Hon kan skrika så gällt och högt när nått går emot att jag nästan blir orolig för vad grannar ska tro ifall dom skulle höra. Men samtidigt är hon ju världens goaste och världens charmigaste.

• MB2

Men jag har märkt att dom flesta gånger när man tar bort hennes händer ifrån nått hon inte får röra och genast leder in henne på nått annat, så blir det inget utbrott. Men ibland blir det kaotiskt och hektiskt här när hon får utbrotten eftersom jag har en 2,5 åring oxå, som är i trotsåldern. Men men, det går bra ändå.

• Cilla R

MB2
    Har också upptäckt det, får hon genast något annat och tänka på så är det lugnt.
    Min sambo som inte har varit pappaledig och hemma ännu är jätte orolig över att han inte ska klara av henne Försöker lugna honom med att man kommer in i tempot efter ett litet tag, gäller att alltid ligga ett steg före Néa.

Svar på tråden Rabiata barn ;-)