Dåligt sexliv - vad göra?
Gör ett nytt försök eftersom förra inlägget hamnade i filtret...
Vad gör man när sexlivet inte fungerar men allt annat är hur bra som helst - vilket det faktiskt är, det icke fungerande sexlivet är med största sannolikhet inte ett tecken på att någonting annat är fel. Vi har en mycket kärleksfull och nära relation trots att det kan gå höga vågor ibland när vi bråkar. Men sexlivet har varit ganska miserabelt nästan från början. Det funkade kanon de första veckorna, sedan drabbades jag av en depression och kanske var det därför jag tappade intresset för sex. Problemet var bara att jag aldrig fick tillbaka det. Jag, som alltid varit mycket intresserad av sex och inte haft några problem att bli upphetsad! Som det är nu krävs det ganska mycket för att jag ska bli intresserad och det är ytterst sällan jag får orgasm. Ofta kommer jag på mig med att tycka att hela akten är ganska tråkig. Och min man drar sig undan alltmer. Han tycker att det blivit "bökigt" att ha sex när jag är så ointresserad. Grejen är att jag egentligen inte är ointresserad. Tvärtom känns det mycket viktigt för mig att ha ett bra sexliv och visst finns lusten där ibland. Men inte när den "ska".
Nu är jag gravid och sexlivet har blivit ännu sämre. Visserligen ganska väntat, men det känns jobbigt att inte veta om man någonsin kan hitta tillbaka till varandra. Är det någon som har några tips på hur man kan komma ur denna onda cirkel? Risken är annars att någon av oss så småningom börjar vänstra och det vill vi förstås undvika. Att gå i sexterapi eller liknande är uteslutet, vi vill gärna försöka lösa det här utan att behöva vänta ut och in på vårt sexliv inför någon annan.