• bella bella

dryck till Smörgåstårta?

Hej Hej!!
    Ska göra smörgåstårta till på lördag men jag vet inte om jag ska köpa rött el vitt vin till....
    Det är ju bla, räkor, ost, ägg,tonfisk,grönsaker på tårtan så va skulle ni vilja dricka till?? tycker att det inte ska vara öl till eller??
    Ha en bra dag :)

• Svar på tråden dryck till Smörgåstårta?
  • sweetmommy

Jag skulle nog välja vitt vin...

• Sofia Cronwall

vitt vin och räkor säger folk alltid ju..

Sofia BF 060507
  • desire

Jag tycker att du kan ta öl också för att en riktig öl drickare dricker det till vad som helst verkar det som, gillar inte öl själv.

• Kiwis mamma

Vitt vin funkar säkert men jag skulle föredra en ljus öl. Finns ju i olika "styrka" också.

De dop som jag varit på har det dock inte erbjudits några starkare varor utan enbart lättöl/folköl samt läsk/vatten. Har man tillställningen mitt på dagen så funkar det kanske bäst. Eller något gott alkoholfritt vitt vin kanske - finns flera goda på Bolaget.

• Xara

Vi brukar bjuda på champagne / mousserande till smörgåstårta, men har öl & vin oxå för de som föredrar sådant...

• bella bella

Tack för era förslag, mosserande vin lät ju gott får bli en flaska sånt, lite olika ölsorter och sen en flaska vitt, det kommer att bli bra det :)

• decci76

Mitt självklara val skulle vara öl,tycker det passar bäst men smaken är ju som baken....delad

• innana

Är det ett dop? Rosa champagne är alltid mysigt...fast dyrt om ni är många!

• Annabel

Vitt vin passar ju fint..sen kan ju cider vara ett bra alternativ för de som kör

• biomedbonus

Jag skulle välja klall öl.

• PuhTiger

Öl är ju givet... annars kan jag rekommender en torr äppelcicer (inte det söta "tjafset" man blir full på...) Astrakan har goda torra cidrar, både äpple och päron - om du ska ha med alkohol alltså... Gott gott!!! 

• bella bella

Nä det är inget dop, vi ska bara ha ngr vänner över på spelkväll och tänkte då bjuda på smörgåstårta, va så länge sen sist.....
    Trevlig Helg!!

• lill anna

päron cider...
    eller ngt bubbligt vitt vin,,

hoppas ni får en trevlig kväll..

kram anna me ängeln nathalie

Svar på tråden dryck till Smörgåstårta?