• Friberg

Blöja vid babysim?

Hej!
    Har en bebis på 3 månader som vi ska åka och bada med. Räcker det att använda en swim & go blöja från Libero och då inga bikinibyxor? Eller ska dem ha vanlig blöja och bikinibyxa? Babyproffsen säljer en bikinibyxa som känns plastad, ska man ha blöja under denna då?
    Hur gör ni med era bebisar?

• Svar på tråden Blöja vid babysim?
  • Bruden1

Inte vanlig blöja iaf, den kommer bli alldeles för tunt i vattnet!! Men antingen swim & go blöja eller bara babykalsonger eller babytrosor, det sistnämnda skulle vi ha på vårat babysim sa ledaren.

Mamma till charmtrollet Evelina född 051013
  • Prinsessan Tindra

När vi gick på babysim skulle man ha en speciell badbyxa som finns på bl,a Barnens Hus. Det är som du skriver plastigare, tjockare och sitter åt runt benen så att inget ska rinna ut. De kostar runt 120:- tror jag och man ska inte ha blöja under. Det fungerar jättebra, var aldrig med om någon olycka!

• Mjo

När vi gick på babysim hade vi bara "vanliga" babybadbyxor på Emil. Dom sa att små bebisar inte gör sina behov i vattnet. Vet dock inte om det stämmer.

• prinses leia

swim o go blöjor?? var finns dom?? det var nåt nytt för mej med 4 barn.hehe!

• cs 77

Vi har gått på babysim med vår lille kille. Babysimmet brukar ha badbyxor att sälja annars så kan man köpa sådana på t.ex barnens hus eller Lindex. Vi köpte våra på Lindex, fungerade hur bra som helst. Vincent bajsade i dem en gång också och det höll sig kvar i byxan. Lyck till på simmet, ni kommer att ha jätteroligt!

• Friberg

Prinses Leia: Libero säljer dem och jag vet att dem finns på Coop Forum iallafall. På liberio.se så beskrivs dem och även återföräljare.
    Dem hittar på alla möjliga saker nu för tiden =)

• prinses leia

Tack för tipset! har badat  förut med bäbisar, men varit ängslig att dom ska bajsa!

• Fille04

När vi var o babdade med Filip första gången var han 3 mån. Vi använde ett par vanliga badbyxor till honom.
    Har aldrig andvänt blöja i samband mede badning. Har aldrig hänt att han gjort något i bassängen mer än kräkts.

♥Älskar min son♥
  • Siw

Hej

Alla i min dotters babysimgrupp köpte badbyxor från www.pippilotta.se. Söta och praktiska med knäppen på sidan.

Ta en liten badboll med det uppskattas av många babyn.

mvh Siw

• Amazona

Jag köpte en specialbadbyxa som håller tätt och går att tvätta på babysimmet, ring dem och fråga om de säljer dem där.

• Amazona

Min bebbe har aldrig gjort nåt under badet, men däremot när man gått upp...

• getingmidja

Vi använde också bara vanliga badbyxor, hände inga olyckor.

Svar på tråden Blöja vid babysim?