• Tinulan

Nån mer med Whippet??

Hej

Finns det någon mer här inne som har Whippet hundar?
    Jag vet ju att det är en annorlunda hundras och där så himla roligt om det fanns nån mer som har dessa underbara hundar..

Så kan vi utbyta lite erfarenheter och roligheter.

Kram

• Svar på tråden Nån mer med Whippet??
  • LadyX

Har ingen men är väldigt intresserad av rasen. Ska skaffa kompis till den vi har nu lite senare och då blir det en whippet!

• Tinulan

Vad kul att du ska skaffa en Whippe, ja dom är ju den perfekta familjehunden, har ni bestämt från vilken kennel och så än??

• LadyX

Nej de har vi inte. Har mest varit ute o kollat lite på hur rasen är och så än så länge.
    Hur är dom igentligen? Har fått intrycket av att dom är väldigt familjekära och lugna hundar! Men som ändån behöver rätt mycket aktivitet.
    Det är vikigt att det är en social ras som gillar att träffa folk och andra djur för vi tar med oss dom när vi ska någonstans.

• Tinulan

Whippet är en underbar hundras, men tyvärr finns det mkt "fördomar" om dom, man får ofta höra -Får dom ingen mat?
    -Det är ju sånna hundar som skakar.
    Många har helt fel om dom..
    Vi har tre st whippet, det bästa med dom är att dom gärna ligger inne i soffan/sängen, går inte gärna ut när det regnar, skitbra, för det gör inte jag heller gärna :)
    Helst ska man ju ha möjlighet och kunna släppa dom så ofta som möjligt så dom får springa av sej,, för då går det fort, dom älskar och springa ute och rusa och sen är dom hur lugna som helst inomhus.
    Jag tycker dom är väldigt anpassningsbara, kommer det folk hit så är dom väldigt glada för det, och komer det ingen så njuter dom av lugnet, våra hundar får följa med oss överallt, och det funkar jättebra,

Det är skönt får det är inte så mkt päls och därför inte så mkt pälsvård, jätteskönt.
    Tänk bara på att kolla på stamtavlor och sånt innan ni köper så ni vet ungefär vad ni får för hund, träffa gärna föräldrarna och gärna far-morfärldrar om det går, får då vet man ungefär vad man får..
    Men ha i åtanken att en Whippetvalp är en av dom jobbigaste valparna man kan ha sägs det, och tyvärr stämmer det mkt, men underbara..

Vart i Sverge bor du??

Hoppas du vet lite mer nu, fråga gärna mer..

Kram

• LadyX

Vi bor i skåne. Jag har redan fått komentaror som: De är så magra och klena, tåler ingenting.

Är det en hund man kan ha i lägenhet? Vi bor i en stor 5:a men har häst så där är massor av skog och fält att springa på och en sjö att bada i!
    Hur brukar dom vara mot andra hundar? Är dom "buffliga" och springer ner allt? Vår lilla tik väger bara 3,8 kilo så hon är ju liten.

Rasen låter perfekt för oss faktiskt! Kul nu när man har fastnat för den!
    Tack för all hjälp!

Kram

• Tinulan

Hej igen..

Jovisst lite "magra" kanske dom är, men det är himla massa muskler på dom så dom klarar väldigt mkt och himla tåliga..
    Visst kan man ha dom i lägenhet, har vi haft men nu bor vi i hus, men så länge dom får komma ut o springa när dom behöevr så går det jättebra o ha dom i lägenhet.

Jag tycker inte dom är buffliga, sen är det ju hur man uppfostrar dom ,men våra hundar brukar "kolla in läget" innan, när det komemr andra hundar.
    Så jag tror inte att det är någor problem med er lilla tik, vad är det för ras på henne??

• Aivas Mamma

Åhhhhh!
    Whippar!!!!
    Jag skulle ha ett gäng om jag bara hade haft tid!
    Jag är uppväxt med minst två brevid min sida...sedan jag kom till sverige (2 månader gammal) tills den sista som bodde hos mig för 7 år sen....
    Har sammanlagt haft 5 st ippar!
    Finns det någon mer lojal, rolig och vacker vovve??!!
    Så underbar mentalitiet! Perfekt med barn!
    Jag kan skriva noveller om dessa vovvar..haha!

Nu ska jag in och titta på vovvar hos Tinulan, tänkte jag

Mamma hjärta Aiva
  • Aivas Mamma

Men neeej...vad jobbigt..haha!
    Tinulan...varför inga ippe-bilder? *buhu*

Mamma hjärta Aiva
  • Tinulan

Aivas Mamma, ja visst är dom underbara vovvar absolut!!

Nej jag har inga roliga bilder hos mej alls.. men desto fler på datorn, men du har ju inte heller några whippe bilder hos dej*ler*

Kul med nån mer som haft whippe... vad ifrån hade ni för Kennel??

Kram

• Sonora

Här finns en till whippetägare Våran lilla grabb blir 1 år i Juni.

Svar på tråden Nån mer med Whippet??