• Lioness

Sy egna dynor till trägårdsmöbler...

Hej!
    Jag har köpt 2 fotöljer och en soffa i rotting begagnat men behöver nu dynor. Funderar på om det är svårt sy sånt själv!?

Var kan jag hitta skumplast att ha i dynorna? Gärna på nätet!

Alla tips och idéer är välkomna!

Lioness

• Svar på tråden Sy egna dynor till trägårdsmöbler...
  • Pochahontas

Hmmm. Jag har precis samma tanke som du. Vill ha nya dynor... Det enklaste är att köpa begagnade dynor som du sedan klär om. Det har jag gjort innan. Det är jättedyrt med material att stoppa dynor med. Kollade hos nån möbeltapetserare, och det skulle bli väldigt dyrt...

• Lioness

Aha! Okej..
    Tar man av tyget som satt på dynan tidigare och ritar av mönstret, eller?

Vilket tyg tror du passar bäst? Och hur gör man med dom där knapparna som en del dynor har...!?

Jag ska hålla utkik efter begagnade dynor, borde finnas på samma ställe där jag köpte mina utemöbler vilka oxå är begagnade. Tacka vet jag återvinning! 1 soffa och 2 stolar/fåtöljer för hela 60 kr! Det är ett kap!! *ler*

Lioness

• Pochahontas

Jag tog inte av tyget, utan tog bara loss knapparna. Sen ritade jag mönster och klädde dynorna.
    Knappar är rätt dyrt, så jag använde samma knappar igen när jag klätt dynorna.

• Lioness

Smart!
    Vad för tyg använde du dig av? Funkar det med vanligt bomullstyg?

Lioness

• Pochahontas

Ja, jag hade faktiskt helt vanligt billigt bommulstyg. Om det är sådana där tjocka bulliga dynor så går det bra. Men ska man göra plattare dynor med hela plattor till fyllning, så tycker jag man ska ha ett lite tjockare tyg som inte skrynklar så mycket. Det är en fördel om det är mönstrat, tycker jag, för då syns inte smutsen...

Svar på tråden Sy egna dynor till trägårdsmöbler...