• Aprilia

Slår sig mot spjälorna

Min dotter slår sig mot spjälorna i sängen hela tiden. Speciellt innan hon somnar när hon rullar runt och lägger sig på mage och sedan kastar sig på rygg igen. Då dunkar hon ibland huvudet mot spjälorna.

Jag har letat i flera affärer efter höga spjälskydd men det verkar inte existera, och att ha två stycken fungerar inte heller för då trasslar hon in sig i mellan dem.

Tycker så synd om henne eftersom hom slår sig nästan varje gång hon vaknar eller ska somna, hon är snart 8 månader, så jag vill inte byta till en annan säng heller, inte ännu iaf.

Göra era barn med så, eller är jag som har ett "konstigt" barn?

• Svar på tråden Slår sig mot spjälorna
  • FruSöderström

känner igen mig lite...min dotter, som är drygt 7 månader, pillar in fötterna under spjälskyddet och mellan spjälorna, än har jag inte sett att hon har slagit huvudet mot men hon kn säkert ha gjort det utan att jag har märkt det. Skulle oxå vilja ha ett högt spjälskydd men det finns nog inte.

Din dotter är inte onormal, det finns fler...

Om du hittar ett högt så kan du ju hojta till

• theresev

Min Tindra är oxå rätt vild i sängen och slår ibland i då hon försöker titta mellan spjälorna. Tyvärr har jag inget tips att ge dig. När Tindra väl ska sova vill hon ligga mellan en liten kudde och filt så du kanske kan lägga mys runt henne lite när hon sover....jag vet inte...

Kram

• Vågen

Hur högt är högt? Vårat är 31 cm, det var bredare än de flesta andra som fanns i affären. Annars kanske du kan sy ett eget?

• evita

vi har åxå ett som är 30 cm... vi köpte det begagnat, men jag har för mej att jag sett det på babyland åxå...

• MalinHj

Det är inte ovanligt att barn slår sig i huvet när de ska somna.......... antingen mot spjälorna, i kudden eller "bara" med handen!!!! Min son gjorde nog allt det, å jag fick svaret att de e ingen fara, de går över...... Och det gjorde det!!!!!!! Kan du inte sy ihop två spjälskydd då???? Så hon inte kan trassla in sig emellan?????? Kanske!

*kram* Malin

• Dinturiel

Vår phoenix låg och gungade huvudet mot gaveln på hans sæng. Han gjorde det både nær han var vaken och medans han sov. Ibland før att hålla sig vaken. Nu i sommar så har han fått sova på golvet, och vi har nu køpt en juniorsæng till honom. Den ær det inget problem alls med. Men nu ær han ju 1 år och 4 månader, så det kanske lite tidigt med det før er del.
    Håller lite på MalinHj's førslag med att sy ihop två spjælskydd. Eller så syr du ett eget så får du det precis som du vill.
    Hoppas det løser sig åt dig.

• Junia

På babyproffsen finns det höga spjälskydd, just nu till rabatterat pris (368 kr). Jag tror att de kommer från BabyDan. Investerade i ett sådant i helgen istället för det gamla. Sonen dängde också huvudet i spjälorna när han var yrvaken, med ett illtjut som följd. Nu har han inte slått i någon gång. Har även sett lite billigare på Jysk från Fischer Price (ca 180 kr). De är något tunnare men höga. Tror att det är grodor på eller något liknande.

Lycka till med letandet!

• cinna

Jag har köpt ett spjälskydd som är ca 30 cm också, det är ett bambino som jag köpte på Toys´r´us.

• Pokemon

Köpte just ett högre Babydan för 400 spänn, hade köpt ett lägre men vad gör man när ungen petar in fossingarna mellan spjälorna? Otäckt!

• ByggareBob

Thilse var likadan, tillslut fick vi byta till en resesäng och det funkade jättebra.

Svar på tråden Slår sig mot spjälorna