öppen förskola i halmstad?
nån som vet om öppen förskola startat i halmstad än? o vilka dagar det är? var? vill gärna lära känna fler mammor här i krokarna ju!
nån som vet om öppen förskola startat i halmstad än? o vilka dagar det är? var? vill gärna lära känna fler mammor här i krokarna ju!
igen som vet var man träffar lite andra mammor i halmstad??
Kolla på Furulundsskolan... där står det Öppen förskola vid en dörr... hör av dig till skolkontoret och hör...
Själv ska vi börja i något som heter Kyrkis här i Oskarström och det är i församlingshemmet 2 dagar i veckan och gratis, man tar bara med sig egen fika...
var ligger furulunddskolan?
Den ligger precis vid järnvägsbron över Wrangelsleden...
vet inte vart det e heller ;) har bara bott här ett år
Det finns Norrekatts öppna förskola. Jag har hört av många att den är jättebra, har själv tänkt att ta mig dit men har inte lyckats ännu.
Den ska ha öppnat denna veckan, tiderna är jag inte säker på tyvärr men jag har tänkt att ta reda på det imorgon. Adressen är Badhusgatan 1.
Jag kan ju skriva mer när jag vet!
Norre Katt, Badhusgatan 1
Måndag och tisdag 8.30 - 11.30, 13.00-16.00
Onsdag, torsdag, fredag 8:30-11:30 tel: 21 78 91
Ovanstående info fanns på Halmstads Kommuns hemsida. Där finns mer info om andra öppna förskolor också. Har själv tänkt att gå med Leo till Norre Katt. Börjar dock jobba i morgon, tre dagar i veckan, så jag hoppas vi får fingrarna loss någon av mina lediga dagar sedan!
Hidden Angel - var bor du?
mamma la.. jag bor på nyhem..
tack för tider o telenr... får se om jag hinner ner där på fredag!
Hidden Angel!
På Nyhem finns det ju en öppen förskola!!! Gå in på deras hemsida och titta:
www.utb.halmstad.se/nyhem/boms/opfsk/home.htm
mamma la..det vore ju ännu bättre ;) tack
Vad bra att du fick hjälp... Annars ligger järnvägsbron vid Örjans Vall.... vet du var det är *retas lite lätt*
Jag är själv inflyttad i stan (iofs 10 år sedan) och då köpte jag en karta över Halmstad som satt på hallväggen i 2 år - perfekt!!
Öppnis på Nyhem gick jag till med Moa förra terminen.
Måndagar var för barn mellan 0-2år. Tid 13-16 men man kommer ju o går som man vill.
Tisdagar o onsdagar samma tid men för lite äldre barn. Jag kommer nog att gå dit nån tisdag med Moa för måndagen jobbar jag hela dagen!
Det finns fika där 5:- kaffe o tilltugg. 3:- saft o tilltugg.
Det var väldigt olika hur många som kom nån gång var det bara 2 barn o ibland var där ett 10-tal.
Jag trivdes väldigt bra där det var en sångstund som vaade i ca 20 min vid 14 sen umgicks man bara!!!
lnglng...men tänk om man e själv där?? hur länge brukar man vara där ungefär? vilken tid brukar det vara mest folk? eller det e kanske svårrt att säga. Tror jag ska gå dit på måndag, om jag får tummen ur...
Hidden angel!!!
Det har hänt en gång att jag var själv där med Carina som håller i verksamheten. Vi var ju inte där så länge då men Moa lekte iallafall en stund.
Hur länge du vill vara där avgör du ju helt själv. Vi brukade gå hem när jag såg att Moa började bli trött då somnade hon gott i vagnen på väg hem!!!
De flesta som kom brukade komma lagom till sångstunden som då var vid 14-tiden. Sen fikade vi vuxna och satt och pratade medan barnen roade sig själva. Barnen fikade med först. Men man hade ju ett vakande öga så inget skulle hända.
Nästa vecka blir det inte att vi går dit. Vi åker till Bulgarien imogon bitti!!!
lnglng...härligt med bulgarien!!!
Men min flicka e ju bara 6½ vecka... så hon kan ju varken sjunga eller leka..e det kanske för tidigt att gå dit? hur gammla e barnen typ?
Hidden angel!!!
Är bara nyfiken på om du kommit iväg till öppnis än? Och vad du tyckte om det isånnafall?
Hörde att de ska ta foto där i oktober funderar på om man ska ta sig dit så man får nya i år igen. Vi tog där förra året. Det är som de man tog i skolan. Det var en uppskattad julklapp också!!!
Kram
lnglng.. jodå, jag har varit där ett par gånger.. men alla barnen e ju äldre... har inte blivit nu några veckor.. o blir inte nästa heller.. men sen tänkte jag gå dit igen. lät kul det där med fotografering, kanske man skulle kolla upp! e du där nåt?
Hidden angel
Det är den 18 oktober som det är fotografeing. Ska se om jag kan få ledigt från jobbet den eftermiddagen!!!
Jag var där en tisdag men då var det inte många där. Måndagar är det tydligen de flesta som går dit. Tyvärr så jobbar jag hela dagen på måndagar så jag kan inte komma då.
Jag började gå dit med Moa när hon var ca 2 månader men hon hade ju inget utbyte av det. Men jag tyckte det var skönt att komma hemifrån och träffa lite nytt folk!!!
Kram
men skulle inte du flytta?