• Eris

Hur ska vi betè oss????

Finns det fler här inne som har svårt att veta hur man ska bete sig när man träffar vänner o bekanta som har barn eller e gravida????
    Jag känner väl ioförsig de flesta dagarna att de går bra, men på mina dåliga dagar så vill man ju bara strypa alla glada nyblivna mammor eller gravida....
    Egoist ja visst, varför inte, missuppfatta mig inte, men det känns surt, jävligt surt att andra ska få vara så j-a glada när man själv har en sån j-a otur jämt o ständigt....
    När ska jag få vara den glada nyblivna mamman som alla andra ska få hata????
    Har blivit gravid 3 ggr som har resulterat i 1 mf o 2 ma....
    Sen tycker jag att de kan vara jätte svårt att sitta o vara glad för sina nära o kära när dem blir gravida eller får barn, självklart visar jag glädje till dem.
    Missförstå mig inte nu när jag gnäller här för självklart e jag glad för dem som kan bli gravida o där de resulterar till en liten bebbi o jag vill definitivt inte svartmåla deras lycka, men det kan kännas jävligt jobbigt o tungt för mig.
    Är ni fler som känner så här o hur kan man på bästa sätt överleva detta med alla bebbisar o maggar runt omkr sig????
    Ville bara skriva av mig lite....

• Svar på tråden Hur ska vi betè oss????
  • julmusten

Ar du oppen med era problem med dina vanner??

For om du ar det sa hoppas jag verkligen att de respekterar dig nog att forsta att du kanske inte alltid ar i tip-top mood nar det galler barn och graviditet!!

Vi har vanner som har problem med att blir gravida och jag forvantar mig absolut inte att de skall vara glada och piffiga varje gang jag ser dem, men det ar ju lite svart att liksom ignoera att man ar gravid om alla andra dricker, och man har en mage som syns!! Sa jag forstar att de kanske tycker det ar jobbigt, och de ar inte otrevliga, men inte overintresserade i mon graviditet. Det funkar bra!!

Jag har sjalv haft tva missfall, och det andra hande typ en vecka eller tva innan min svagerska hade sin baby shower, (for sin babis som hon blev gravid med sa fort hon typ sag pa sin man!!), och jag var jattebitter. Fast nar jag kom dit och sag hur glad hon var sa var det lite svart att inte vara glad for henne med. Jag tror dock att om jag inte skulle tillatit mig sjalv att vara avundsjuk och bitter att situationen skulle ha blivit mycket tuffare!! Da skulle jag nog suttit dar och vart arghela kalaset!!

Sa var lite arg ibland, det ar frustrerande att vara i din situation. Andra manniskor som ar i frustrerande situationer far lov att saga det, det tycker jag du med skall fa lov!!

• Hananas

Jag förstår precis hur du känner dig... En väninna och jag började nästan samtidigt jobba på att skaffa barn. Hennes son är nu 4 månader... och jag har då inte ens blivit gravid.
    Jag har varit ganska "avis" på henne. Allra helst sen hon började undvika mig för det kändes jobbigt för henne med. Hon visste hur frustrerad jag var över min situation. Det var skitsvårt att vara glad för deras skull när jag helst av allt ville skrika:"varför får ni, och inte vi?" Något bra sätt att överleva alla glada mammor med bebisar vet jag inte, tyvärr.
    Ger dig en massa kramar och vill bara tala om att du e inte ensam med dessa känslor!
    Lycka till!

• Rolla

Du är verkligen INTE ensam om att känna så.....
    Jag har själv det lika jobbigt... Men min omgivning vet om att vi har svårt o bli gravida. Jag e väldigt öppen om detta o jag tror många förstår om jag e inte alltid lika pigg!

Jag har själv haft 2 missfall. Jag o en kompis blev gravida första gången o hennes son e nästan 3 månader nu... så jag deppar väldigt mycket när jag ser eller pratar med dem eftersom jag påminns om att om jag inte hade fått missfall första gången så skulle jag ha haft en son eller dotter på 3 månader nu.

Jag försöker ofta komma bort från dessa neg. tankar för att det e ju inte så bra för oss... man mår ju bara dåligt av det.

Vad jag vill försöka o säga att vi e många som känner så som har kämpat med att bli gravida. Jag har hanterat det hela som sagt genom att se till att alla vet hur vi har det o hur svårt det e för oss o bli gravida. Jag skäms inte för vårt problem utan jag pratar öppet om det sen om dem inte förstår hur vi har det så e det upp till dem. Jag har i alla fall varit uppriktig o försökt o förklara.

Kram ROlla

Svar på tråden Hur ska vi betè oss????