• Josephine

Kan min 10 årig redan fått plitor?

Min 10 åriga dotter som är i förpuberteten redan fått finnar/plitor. Hon fick en plita på en kinden som gick bort av sig själv. Nu har hon fått en liten finnliknande plita på näsvingen som hon har får Alorevera på. Kan hon redan fått tonårsfinnar?

• Svar på tråden Kan min 10 årig redan fått plitor?
  • NenniePennie

ja det tror jag absolut . min kompis fick mens när hon gick i 3an!!

• NenniePennie

mensen kanske är på G.. iofs brukar smalare tjejer få mens senare har jag märkt. men det behöver inte vara en finne, de kan ju vara nåt annat jag menar, en eller två finnar är ju inget farligt

• halstabletten

Syrran hade en superspinkig kompis i fyran som fick massor med finnar- ett annat barn trodde att hon fått mässling minns jag. Men de gick bort mer eller mindre innan de börjat högstadiet.

• Mrs USA

Min 10-åring har också små plitor. Plus att håret måste tvättas oftare än tidigare.

Humörsvägningar och så är hon så varm att hon varken vill ha pyamas eller täcke på natten.

Det är fullt normalt, de börjar bli stora, våra små...

• Josephine

Ett hemskt humör har hon införskaffat också. Ja, det är väl bara att inse att min lilla tjej håller på att bli stor. Suck...

• Fantastiska Fyran

Min son, född -94, har också plitor och små finnar.
    Håret blir fett på en dag också. Får ömsom mjällschampoo behandlas och ömsom behandla för fett hår....

Han har också börjat bli hårig på benen så smått, men jag hoppas verkligen att skäggväxten inte börjar riktigt än...

Jag själv fick finnar tidigt. I 10 års åldern. Hade jättemycket problem.Fördelen var att jag nästan inte alls hade problem efter 15-års åldern.
    Mensen kom strax innan jag blev 12 år, jag var småmullig. Men min jättenätta kompis fick mens några månader senare, så jag tror inte att man kan dra alla över en kam..

Köp din dotter riktigt bra ansiktsrengöringsmedel och tokbra ansiktskrämer. Fråga en hudterapeut om råd. Hon/han kan tipsa om bra aknemedel. Bättre att mota olle i grind

Tjejer har så mycket problem och är i en känslig ålder när de kommer in i puberteten, så jag tycker att det skulle kännas värt pengarna att de fick riktig bra hjälp med detta åtminstone!! Kan underlätta väldigt om man känner åtminstone att hyn är någorlunda fräsch

Bättre än finnmedlen (typ clerasil) man köper på konsum som istället kan förstöra huden!!

Om hon får jättebesvär, begär remiss till hud. Ingen ska behöva gå med jättebölder idag!

Lycka till

• LinaåBullen

Japp min bonusson på snart 11 har också fått det vart jätte förvånad

• Jenny70

Har en som blev 11 i dec och hon är absolut inte i puberteten, tror jag inte i alla fall. Men plitor (finnar?) har hon ändå haft ett par år. Likaså min minsting på 10, han kommer oxå med en mini-finne på nästan ibland...

Svar på tråden Kan min 10 årig redan fått plitor?