• Evas
    Äldre 27 Apr 20:22
    1607 visningar
    7 svar
    7
    1607

    Mammor i Askeby Linköping?

    Hej!

    Undrar om det finns några mammor som bor i Askeby utanför Linköping? Jag bor för tillfället i Linköping men ska flytta till Askeby efter sommaren så det vore kul att lära känna några mammor i Askeby!

    Mvh
    Eva

  • Svar på tråden Mammor i Askeby Linköping?
  • Jessic­a C S
    Äldre 1 May 20:17
    #1

    Nej men hej! Va skoj att du ska flytta till Askeby! Jag flyttade hit för 3 år sen ungefär.


    Jessica med två små busungar
  • Två2ba­rnsmam­man
    Äldre 1 May 20:18
    #2

    Hejsan Hoppsan! Jag bor oxå i askeby o väntar mitt tredje barn nu i Maj! Välkommen till Askeby!

  • Evas
    Äldre 1 May 22:25
    #3

    Vad kul att "träffa" lite Askebyfolk! Var i Askeby bor ni? Vi ska flytta till det nya kungshagsområdet, huset kommer imorgon!

    Vi har en liten Linn som är 7 veckor eller 2 veckor eftersom hon föddes för tidigt. Finns det några aktiviteter för barn i Askeby ex öppen förskola?

    Vad tycker ni annars om att bo i Askeby?

    Mvh
    Eva

  • Jessic­a C S
    Äldre 2 May 19:07
    #4

    Åh, är det de röda huset som är erat? Såg ett sånt komma idag! Med förhöjt väggliv? (Det vill vi med ha ju! Fast, det gick inte att få när vi köpte.... )

    Vi bor också i det nya området! Vi bor i ett litet älvsbyhus, ett rött med vita knutar. (Fint med röda hus va???! ) Vi flyttade in för tre år sen ungefär.

    Välkommen till askeby!

    På torsdagar klockan 9.30 till 11.30 är det öppna förskola i verkstan. Hmm hur ska man beskriva vägen dit bäst?? Från vägen finns det en liten skylt som pekar dit iallafall.
    Och på tisdagar klockan 13.30 till 16.00 (om jag inte minns fel....)  är det öppna förskola i församlingshemmet, det vita stora huset som ligger vid gamla kyrkan.

    Jag gillar att bo i askeby, himla mysigt samhälle. Gillar att kunna ta mig till skogen, och så är det fint härikring. Många mammor att prata med också!


    Jessica med två små busungar
  • Evas
    Äldre 2 May 20:38
    #5

    Yael: Det röda huset med förhöjt väggliv är vårt, vi är nöjda med husval och fin färg... Får spana efter erat hus nästa gång jag är ute i Askeby. Är det trevligt folk i området? Är det mycket yngra människor?

    Finns det två öppna förskolor? Är det någon skillnad? Är något bättre än det andra? Tänkte eventuellt om man skulle åka några gånger innan sommaren för att lära känna lite mammor!

    Då fick jag även indirekt svar på att det finns ett församlingshem vid kyrkan. Vi funderar nämligen på att döpa Linn i Askeby men eftersom huset inte är klart till dess så skulle jag kolla om det fanns ett församlingshem...

    Mvh
    Eva

  • Jessic­a C S
    Äldre 4 May 21:56
    #6

    Hej igen Eva!

    Visst finns det trevligt folk här! Tycker det kryllar av föräldrar med just småbarn. Man möter många bara på promenaden runt alla nya hus här! Härliga människor att prata med.

    Den ena öppna förskolan är ny. Båda är med kristna förtecken. Den nya är lite lugnare än så länge, nu när inte allt för många hittat dit än. På båda är det fri lek, sen fika, sen sång.

    Och i den nya, i församlingsgården kan man hyra lokalen billigt för att ha fest och andra sammankomster, perfekt för er!


    Jessica med två busungar
  • Äldre 7 Jan 08:16
    #7

    Hej , är nyinflyttade här i askeby och tänkte se om det finns någon öppen förskola eller dylikt så man kan träffa lite folk ? Mvh Evelina och lilla Alice

Svar på tråden Mammor i Askeby Linköping?