• 19Malin86

Jobbigt att vara gravid på sommaren?

Jag var ute på stan idag och tog en glass med en gammal klasskamrat. Helt plötsligt dyker en gemensam kompis upp och vi börjar prata. Berättar att jag är gravid osv.
    "Då hoppas du på en regnig sommar då?" frågar hon...Nej säger jag, varför skulle jag göra det?
    "Jo för det blir ju såååå himla jobbigt med värmen och så" svarade hon...
    Jag kan ju tänka mig att det är rätt skönt att bada :)
    Så nu undrar jag ; är det jobbigt att vara gravid på sommaren?
    // Malin i V.15

• Svar på tråden Jobbigt att vara gravid på sommaren?
  • Alvi

Jag hade BF 6/7 men led inte alls av värmen tror jag... Man har ju rätt selektivt minne....

Visserligen gillar jag värme, men jag tror nog ändå inte att det är sååå hemskt att vara gravid bara för att det är sommar....

Jag är en glad sork som njuter av livet...!
  • Arctura

Jag har inte gått höggravid precis över sommaren men jag var i 6:e månaden och det var nog så jobbigt!!! Jag skulle inte tycka det var skoj att vara höggravid mitt över sommaren och värmen!! Men man är ju olika... jag blir så varm i kroppen när jag är gravid och då är det superjobbigt om det också är varmt ute!

Men det är säkert jätteskönt att ta ett dopp när man är gravid och så....

• Fru H

Det beror nog på, tror jag. Jag har bara erfarenhet av det och tyckte det fungerade bra. Det var sååå skönt att kunna strosa runt i öppna lätta skor när benen och fötterna svullnade, och lika skönt att kunna ha tunnare kläder.

Jag tycker nog snarare synd om de som är höggravida mitt i smällkalla vintern istället, som måste bylta på sig flera kg kläder förutom de kilon de redan gått upp i sig själva. Då måste man ju bli ännu mer orörlig mot slutet.

• Monstermamman

Jag tyckte att det var väldigt jobbigt men så gillar jag inte när det är hysteriskt varmt annars heller. Sonen i magen gillade inte heller att det var varmt så han bökade på mer än vanligt.

~Jag vill bo i en svamp, annars får jag kramp~
  • Fru Indosaurie

jag är i v 25 nu och har svettats HELA vintern så sommaren lär väl inte direkt bli bättre. Har dessutom samlat helt otroligt mkt vätska och det roligaste kanske inte är att gå med byxor och stödstrumpor i sommarvärmen..
    Så jag kommer nog att svettas och flåsa

• isasdream

Japp, riktigt jobbigt kan det bli. men skulle tippa på att om du skulle vara en av dem som tycker det är jobbigt så klarar du dig då du ej kommer vara höggravid då. bra va

ja fick mitt första barn den 3/8-97, den sommaren var tydligen den varmaste sommaren på 100 år. sonen hade inge kläder på sig förräns sent i sept för att de va så varmt.

nackdel me värme och höggravid är ju allt vatten som kroppen har en tendens att samla på sig, jag tyckte att det va fruktansvärt. då blev ja iofs väldigt stor me sonen, gick upp en bra bit över 20 kg, de mesta vatten pga värmen. det var pest.

denna gång blir de på hösten för mig och det känns bra. nu är det ju iofs inte så illa att jag skulle välja vänta me o skaffa barn bara för att de kanske skulle komma på sommaren, man står ju ut me allt för att få barn , men ja e glad ja slipper va höggravid denna sommar.

• sign

Det finns ju för och nackdelar med allt... du slipper hålla på med 70 lager kläder och framförallt slipper du ju köpa jacka och sånt, ju varmare ju mindre kläder...

• lisa85

Hej!!Är också i v 15!
    Det behöver ju inte vara jobbigare än vanligt,beror helt på hur man mår o så ju. Visst,man blir ju kanske varmare o svettigare fortare i takt med att magen växer,men du är ju iaf inte höggravid mitt under varmaste sommarn!
    När jag väntade min son så va det under vintern o jag svullnade jättemycker o samlade på mig en massa vatten,gick totalt upp 33 kg. Så efter det så sa jag ALDRIG att jag är gravid under sommaren!!Men se hur bra det gick!!
    För jag kan förstå att det inte kan va allt för kul om man blir väldigt svullen,eftersom man lätt kan bli det ändå när det är varmt,även om man inte är gravid.
    Lycka till!!

• Monstermamman
    FruH:
    Jag upplevde det som mycket bättre och skönare att vara höggravid när det var som kallast! Då slapp man ju bylta på sej så mycket när man ändå var stor och varm och svettig.
    ~Jag vill bo i en svamp, annars får jag kramp~
  • getingmidja

Jag gick höggravid under sommaren -99, det var skitjobbigt...speciellt som jag hade en 1½-åring att ta hand om! *S*
    Hoppas på en fin, men inte lika brännande sommar som då.

Svar på tråden Jobbigt att vara gravid på sommaren?