• vicky7

salva mot tandvärk

Har hört att det skafinnas en salva mot tandvärk?...är det någon som använt den, vad den heter, vet hur mycket den kostar och om den är receptbelagd??
    Min son på snart 5 mån håller på att få sinförsta tand och jag märker mer och mer att han har ont och det börjar bli jobbigt för han...min bvctant sa att nä nåt sånt behövs inte(typiskt).

Men jag känner att varför ska han behöva ha ont om det finns hjälp!

• Svar på tråden salva mot tandvärk
  • Flamma

Har hört att den inte får säljas i Sverige, för vissa barn kan vara överkänsliga mot något som finns i den. Den finns däremot att köpa i London.

• Lillklillen

Min tandläkare sa att man kunde använda en salva men jag kommer ej i håg vad den hette men den börjar på X något ska ta reda på under dagen vad den heter

• asta

Xylokain säkerligen. Jag går inte i god för att du kan använda de i hans mun, men det är hursomhelst en bedövningssalva. stryker man på lite, väntar en liten stund (alltså låt inte honom stänga munnen!!) och torkar bort den igen så är området bedövat. men jag vet inte, jag skulle inte använt den på min son däremot på mig själv. man vet ju aldrig.

• eskilina

Andra kurer är att smeta på olivolja eller flytande alvedon på tandköttet.
    Här är vi nu inne på tand nr 4 och igår var jag helt slut när killen kom från jobbet. Så fort alvedonet gick ur kroppen på sonen så var det skrik och gråt... Tycker det blir värre för varje tand. Man vet ju själv hur ont visdomständer kan göra! Som tur var så som han iaf bra natten som var.

• vicky7

men kan man ge alvedon inder längre perioder?...är det ej panodil man ska ge bebisar??

• Frida08

Jag har använt flytande Alvdon och tagit på fingret och "smetat" där tanden är på G!! Fungerat för oss.

• HumDis

Xylocainsalva bör man inte använda på barn under 18 månaders ålder utan läkares inrådan.

/ HumDis
Svar på tråden salva mot tandvärk