• Kaninmamma

Gipsa magen, tips?

Imorgon ska vi äntligen göra det, vi ska gipsa magen Har ni lite tips? Har hört till exempel att det är bätre att använda platsfolie istället för vaselin. Nåt annat? Hur ska man göra för att de ska hänga snyggast senare på väggen?

Tack för svar //v37

• Svar på tråden Gipsa magen, tips?
  • Teskedsmamman

När ni har torkat den ordentligt så lägg den på ett bord och titta vad ni behöver skära bort eller slipa ner... då hänger den mycket bättre!

Vi ska göra vår mage rint nyår!

• vanilla

Jasså, gipsa magen så! Hade jag aldrig kommit på men det låter kul, kanske man ska göra när BF närmar sig till sommaren

• tomtan

jag ska oxå göra det, men jag tar vaseline och vi gör det runt vecka 35..i januari nån gång..hörde att det blir bäst när man gått långt..

Lycka till!

• Teskedsmamman

Tomtan: tips!! Raka magen innan om du väljer vaselin!! Vi gjorde mycket masker på ansikte, armar och ben ett tag i min familj och det kvittade hur mycket vaselin man tog... håret fastnade ändå! och det gör JÄTTEONT att dra bort

Jag kommer att ta plastfolie för då luktar/kladdar inte vaselinet senare heller...

• SaraLotta

Låter som en rolig idé. Vill någon berätta hur man går tillväga, gör man det själv?

• Kaninmamma

Jag köpte gipsremsor på apoteket (4 st/17 kr styck) på rullen står det hur man gör. Bra om du har nån som hjälper till

Svar på tråden Gipsa magen, tips?