• Immadockan

Är så TRÖTT på mitt jobb! Vad göra istället??

Är så trött på mitt jobb och jag vill verkligen _inte_ vara kvar (kontor). Men, vad ska jag göra istället då? Ett jobb måste man ju ha för att överleva. Men hur jag än letar, så hittar jag inget som "passar" mig.

Har ni några råd? Vad har ni för jobb? Någon som jobbar hemifrån och med vad i så fall?

Min dröm är att få jobba med hästar, men det är ju bara att glömma - vem kan försörja sig på det??

• Svar på tråden Är så TRÖTT på mitt jobb! Vad göra istället??
  • HaJoMi

Det hjälper inte att arbeta med hästar (om det går) på fritiden. Det kan inte hjälpa dig förgylla vardagen?

• Muckarn

Om du verkligen hatar ditt arbete så ta vilket annat jobb so helst men samma eller mer i lön kvittar väl om det passar testa på något nytt istället!

Lycka är flyktigt grip den när den finns där!

• Immadockan

Jo, jag skulle gärna göra det, men när? Med barn, stort hus och ett heltidsjobb, så hinner man inte så mycket mer.

• HaJoMi

Immadockan, du kan inte gå ner i arbetstid? Inte bara för att söka nytt jobb utan få knycka till dig en stunds egentid

• Tulpanbukett

Här är en till... jag avlider snart av tristess och bläääääääääääääää
    Tyvärr har jag inga andra tips än att "håll ögon och öron öppna"

Jennie hjärta Robin
  • Immadockan

Jo visst, gärna vad som helst. Men vad? Finns liksom inga jobb här. Då ska man helst vara 20 år, ha jobbat 10 år och ha 15 års utbildning på yrket.

Själv har jag ingen utbildning, mer än att jag gått ekonomikurser och jag vill inte jobba med fakturering och reskontror längre...

• Immadockan

HaJoMi. Åh, tänk, det vore underbart! Har faktiskt frågat, men fick nej, för vi är redan underbemannade.

• Immadockan

Tulpanbukett - lider med dig. Fan att det ska vara så svårt. Tänk, förr i tiden, då kunde man ju byta jobb, oftare än underkläder, om man så ville.

• HaJoMi

Immadockan, men man har ju rätt att gå ner i tid om man har barn under 4, eller vad är det? Arbetar du 100% nu? Tror man har rätt att gå ner till 75 eller 80%. Ta reda på det!!

• Äppelpaj

Kan du inte fundera lite till, läsa om olika jobb och känna efter vad som verkligen är du. Sen sätter du upp ditt mål, och kollar upp hur du pluggar vidare till att bli det du vill. Man kan ju läsa kvällskurser kanske och jobba kvar samtidigt? Eller så kanske du inte behöver plugga mer alls utan det jobb du vill ha kräver kanske inte mer utbildning än den du redan har.

Jag kan tänka mig att det är svårt att få ett jobb med hästar, men du kanske kan syssla med hästar på fritiden sen när du fått ett roligare jobb.

// Äppelpaj, som ska kasta mig rakt ut efter att ha jobbat i, men det ska bli så himla kul! Sen ska jag landa drömjobbet!

• Äppelpaj

...jobbat i flera år ska det stå. Jag är lite snabb ibland.

• Immadockan

Har båda föräldrarna rätt att gå ner i tid om man har barn? Sambon har nämligen redan gjort det.

• HaJoMi

Aj fasen, det vet jag inte. Men värt att ta reda på. Han kanske kan gå upp ett par % och du ner.

• Immadockan

Äppelpaj. Har faktiskt funderat på det där med att plugga vidare. Skulle vilja plugga till fotograf. Undrar om man kan tjäna några pengar på det? Är amatörfotograf idag.

• Immadockan

HaJoMi - Jo, kanske han skulle tycka det är ok att gå upp lite i tid igen. Fast vi tycker det är ganska bra att han tillbringar mycket tid med barnen. De är ju som plåster på mig när jag kommer hem och då är det skönt om de innan har fått tillbringa lite tid med honom själva, så de får lite "kvalitetstid".

Svar på tråden Är så TRÖTT på mitt jobb! Vad göra istället??