storlek på äggblåsor
Jag fick bara äta tre tabletter pergo totalt den här cykeln pga att 3 blåsor växte senast. På dag 10 var jag på VUL. Då var en blåsa 10 mm och en 9 mm. Vad tror ni, kan de växa till sig eller är det kört?
Jag fick bara äta tre tabletter pergo totalt den här cykeln pga att 3 blåsor växte senast. På dag 10 var jag på VUL. Då var en blåsa 10 mm och en 9 mm. Vad tror ni, kan de växa till sig eller är det kört?
På dag 15 hade jag inga blåsor större än 7-8 mm men dag 22 hade jag en på 16mm så ge inte upp. Hoppet är det sista som överger en! :-;
hej på er,
jag hade en blåsa på 10 mm på dag 12 o jag hoppas o hoppas!!! men gyn sa att det inte va säkert att det blir ägglossning. men vi får hålla tummarna att det går vägen för oss alla!
/frk t
Ja min gyn lät också lite tveksam. Jag ska tillbaka imorgon (dag 13) och då menade han att det kanske var dags för ÄL-spruta. Sist fick jag ÄL spruta när den största var 16 mm, undrar om ägget verkligen är "moget" då. Jag tycker man läser här om storlek på 24 mm när det ska spricka.
Denna cykel var jag på VUL dag 15 och hade då en äggblåsa på 24 mm och jag fick äl först på dag 19. Jag fick förklarat att när man äter Pergo har blåsorna en tendens att bli större än normalt. I normala fall spricker dom ju vid ca 20 mm. Att du fick en ägglossningsspruta vid 16 mm låter lite väl tidigt.
När jag har varit på VUL dag 12 tidigare så har jag haft blåsor på runt 10 mm och det har aldrig blivit äl av dom.
Jag har behandlats med pergo 2x5. På dag 11 var min äggblåsa bara
runt 11 mm och det såg inte så just ut men på dag 16 var min äggblåsa ca 17,5 mm. Då räknade min läkare ut att på dag 20 skulle äggblåsan vara runt 25 och släppa, hon sa att när äggblåsan blivit så stor som runt ca 15 mm så vet man att den alltid växer
2 mm/dygn så då är det lätt att räkna ut äl med en diff på +-1 dag.
Hur kollar man äggblåsorna? Via VUL eller?
Ja precis. dom mäter dom så exakt dom kan genom att mäta flera gånger.
Jag fick också goda nyheter idag. Jag var ju lite skeptisk efter att ha ätit endast 3 tabletter.
Dag 10: 10 mm
Dag 13: 14 mm
Dag 15: 15 mm
Dag 18 (idag) 19 mm, så idag fick jag spruta som sätter igång ägglossning imorgon.
Ok! Det måste vara svårt att göra det... Gör det ont?
Sen har jag inte fler frågor
Nej det gör inte ont, det är som en stav med "ultaljud på".
Jaha, ett helt vanligt VUL. Det har jag gjort innan Inte ont alls
Min äggblåsa var 17 ml vid dag 14.
Menar förstås 17 mm.
Vad mycket info du får om dina äggblåsor, min läkare talade inte ens om att jag hade några, sa bara åt mig att ta en ägglossn. spruta så jag måste ju ha haft nån äggblåsa i alla fall. Lyckost dig som fått en sån informerande doktor kvinna? man?
Lycka till.
Ni som ätit pergo....Lite funderingar! Hoppas ni erfarna kan svara...Varit på VUL. Min slemhinna var 9 mm och jag hade en äggblåsa på 14-15mm som han trodde på... Annars hade jag en på 22 mm på andra sidan, men den var ojämn, så den gillade han riktigt inte. Vet inte vad han menade riktigt!? Nån som vet....? Slemhinnan var inte riktigt synligt treskiktad ännu... Kan någon ngt om detta? Vad tror ni om en slemhinna på 9 mm och äggblåsa 14-15 mm? När kan ÄL infalla? 3-4 dgr?