Ja,min äldste son läste/skrev också så tidigt(detta trots att han talade rätt sent och gick hos logoped) och ritade tredimensionella teckningar vid 3-årsåldern,han är oerhört fascinerad av strukturer,ritningar,dimensioner och rymd.Idag är han bäst i klassen ovan nämnda ämnen,dock har han tics och koncentrationssvårigheter,vill inte att andra ska tala om för honom vad han ska göra,så vi har haft vår beskärda del av små vägbulor och problem också trots detta.Så där,nu fick jag till lite rejält skryt
,men det är väl hans specialämnen helt enkelt.Eftersom vi var så oroliga i samband med utredningen(han har förmodligen Tourettes syndrom),så känns det som en liten "seger" att han har något lite extra som inte så många andra har.
Tror inte att det är så ovanligt att barn läser tidigt och så,däremot förundrar det mig lite att han lärde sig små bokstäver själv.
Tjejer är nog generellt lite tidigare på tal,skriva osv,tycker mig ha märkt det själv iallafall
Men uppmuntra henne,tvivelsutan så är hon ju duktig på att läsa och skriva,läs,skriv med henne som Jennie Brunflo föreslog.