Link, Novalucol, Rennie....
Är det någon som vet om det är ok att äta detta när man är gravid? Har fått magkatarr till på köpet...
Är det någon som vet om det är ok att äta detta när man är gravid? Har fått magkatarr till på köpet...
Jaaaa, jag äter Rennie och det är helt ok....tack och lov för jag hade inte klarat mig utan dom....
Rennie är helt ok!!
Jag har förbrukat några sådana paket *s*
Jag har ätit både Link och Gaviscon. Hade inte överlevt utan dessa preparat:)
Jag rekomenderar novalucol och gaviscon. Rennie innehåller socker och det är ju inte så bra att knapra i sig hela tiden...
K
Jag gick till doktorn och fick Lozec Mupps utskrivet. Det var ok, och det enda som hjälper när jag har magkatarr... Prata me farbror doktorn
uäh! man har hellre halsbränna och sura uppstötningar än att äta gaviscon ;)
Jag har för mig att jag sett reklam för att Gaviscon ska vara ok för gravida.
Jag åt Rennie under hela andra halvan av min grav. Hade inte klarat det utan dem......
Läs på bipacksedeln, eller kolla på apotekets hemsida, där kan du söka produkt, läsa bipackssedel samt läsa i patientfass. har inte kollat upp de produkter du nämner, men vet att man iaf får äta losec mups. (vilka jag tycker fungerar superbra mot magkatarr, men de kostar skjortan).
rennie och novalucol vet jag e ok när man e gravid.. gaviscon och link vet jag inte. novalucol åt jag och efter ett tag blev de nästan riktigt goa :)
Jag har frågat barnmorska och apoteket och de rekommenderar Gaviscon-gärna flytande. Provade tabletter först-hemska men hjälpte. Köpte sen flytande och den är ju inte supergod men vilken smakskillnad-lätt att få ner och hjälper!
Men. jag har pratat emd läkare opch dom säger att man t o m kan äta Ranitidin. jag tycker det är fjantigt o hålla på sådär det står ju på medecinen att det inte har visat fosterskador så att d ska gå bra.
Jag äter Rennie med lakritssmak för att allt annat är så äckligt!
Har smällt i mig en del redan nu, de är mina bästisar på kvällarna!
Har ätit Gaviscon på natten och Rennie på dagen och det har funkat jätte bra!
Rennie, Novalucol och de andra magmedivinerna går ju inte ut i blodet och perverkar därför inte bäbisen. Så det är helt OK att äta!