• elvatolv

Link, Novalucol, Rennie....

Är det någon som vet om det är ok att äta detta när man är gravid? Har fått magkatarr till på köpet...

• Svar på tråden Link, Novalucol, Rennie....
  • Maddan

Jaaaa, jag äter Rennie och det är helt ok....tack och lov för jag hade inte klarat mig utan dom....

• TeamX

Rennie är helt ok!!
    Jag har förbrukat några sådana paket *s*

• Rut

Jag har ätit både Link och Gaviscon. Hade inte överlevt utan dessa preparat:)

• Parvelns mamma

Jag rekomenderar novalucol och gaviscon. Rennie innehåller socker och det är ju inte så bra att knapra i sig hela tiden...

K

• meya

Jag gick till doktorn och fick Lozec Mupps utskrivet. Det var ok, och det enda som hjälper när jag har magkatarr... Prata me farbror doktorn

• therre

uäh! man har hellre halsbränna och sura uppstötningar än att äta gaviscon ;)

• ladyhawk

Jag har för mig att jag sett reklam för att Gaviscon ska vara ok för gravida.

• Holmstedt

Jag åt Rennie under hela andra halvan av min grav. Hade inte klarat det utan dem......

• Elfva

Läs på bipacksedeln, eller kolla på apotekets hemsida, där kan du söka produkt, läsa bipackssedel samt läsa i patientfass. har inte kollat upp de produkter du nämner, men vet att man iaf får äta losec mups. (vilka jag tycker fungerar superbra mot magkatarr, men de kostar skjortan).

• Misa

rennie och novalucol vet jag e ok när man e gravid.. gaviscon och link vet jag inte. novalucol åt jag och efter ett tag blev de nästan riktigt goa :)

• babylover

Jag har frågat barnmorska och apoteket och de rekommenderar Gaviscon-gärna flytande. Provade tabletter först-hemska men hjälpte. Köpte sen flytande och den är ju inte supergod men vilken smakskillnad-lätt att få ner och hjälper!

• Nathalie009

Men. jag har pratat emd läkare opch dom säger att man t o m kan äta Ranitidin. jag tycker det är fjantigt o hålla på sådär det står ju på medecinen att det inte har visat fosterskador så att d ska gå bra.

• lurksmulan

Jag äter Rennie med lakritssmak för att allt annat är så äckligt!
    Har smällt i mig en del redan nu, de är mina bästisar på kvällarna!

• mamy

Har ätit Gaviscon på natten och Rennie på dagen och det har funkat jätte bra!

• Underbart

Rennie, Novalucol och de andra magmedivinerna går ju inte ut i blodet och perverkar därför inte bäbisen. Så det är helt OK att äta!

Svar på tråden Link, Novalucol, Rennie....