hjulinställning på bilar???!!!
hur många gör det konturneligt.....
själva så gör vi det ca varannan månad.....
hur många gör det konturneligt.....
själva så gör vi det ca varannan månad.....
Är det framvagnsinställning du pratar om? Eller menar du balanserar hjulen? Annars har jag inte en aning om vad du pratar om och har aldrig gjort det.
Isåfall, framvagnsinställning typ aldrig. Bara ifall man bytt någon del på bilen så det behövs. Har gjort det på 1 bil 1 gång. Den åkte jag 5000 mil med. De två andra bilarna har jag åkt 10000 respektive 12000 mil med.
Öhm, endera lurar någon er på pengarna eller så kör ni ofta på trottoarkanter, stenar, kör ner i hål.. osv osv.. det ska till ganska kraftiga smällar för att det ska behövas göras en sådan inställning. Inte att man åker upp på en normal trottoar.
Balanserar hjulen gör man kanske samtidigt som man låter verkstaden byta från vinter- till sommardäck. Om man nu låter verkstaden göra det.
nu är det så att min gubbe jobbar extra på en gummi verkstad så han gör det typ gratis...men jag kan ju säga att det behövs alla gångerna vi gör det....
kör du 12 000 mil eller är det en nolla för mycket???
vi ligger i snitt på 7000 mil på ena bilen och 2000 mil på den andra..om året...
balansera hjulen gör vi rätt ofta med...för vi har aluminium fälgar och där släpper klister lapparna ibland..då är det bara att göra om...
Balansera om hjulen får de stå för när vi lämnar in bilen. Kör oxå på aluminuium om sommaren, men har inga problems med det. Kanske beror åp hur gammal bilen är o allt vad som medföljer där?
nej...men min gubbe har klister vikter....dom flesta får spik vikter på sina..men han är ju så kräsen så han vill inte se vikterna...
själva hjulinställningen behövs när bilen drar åt nått håll...och kör man mycket och /eller på gropiga grusvägar så kan skruvarna skruva upp sej...
MiaMaa...
Jag kör ca 4000 mil om året nuförtiden. Just den bilen har jag kört ca 20 000 mil och det har inte funnits eller finns något behov av framvagnsinställning på den. Den drar inte, vibrerar inte så länge man ser till att hjulen är rätt balanserade.
Ni måste åka på väldigt dåliga vägar.
Har bara gjort framvagnsinställning 1 gång på 1 bil. Då hade den tidigare ägaren bytt styrled (har jag för mig) utan att räkna kuggarna så bilen drog både snett och nötte däck.
ja det kan man ju säga...grusiga vägar som håller på att gå sönder pga källossning..stora hål...man kan inte köra hur sakta som helst....det är hemskt...
Aha, då förstår jag bättre.
Härrejestanes, började undra om ni åkte Trabant från 60-talet eller något..
Vi har oxå dåliga vägar här, grusvägar, men kratrar i vägen ibland, men vi har aldrig gjort en hjul inställning mer än vi bytt däck.
Kör oxå på aluminium, men har inga problem.