Jag har varit på hamam i Alanya för några år sedan. Det var avskilt män från kvinnor, vilket gjorde att resp kön var nakna. Om man går på gemensamt så tror jag man skulle ha badkläder på sig, typ. Men när vi gick så var vi nakna, och te var bara kvinnor som "handskades" med oss. Lite pinsamt var det :)
Först klär man av sig och så får man en andduk att ha runt sig tills man kommer in i själva badrummet. Där sitter man i en slags ångbastu och duschar, pratar och så om man har sällskap. Sen blev man kallad av e kvinna som arbetade där, då ska hon skrubba en :) och man får lägga sig på ett stoooort marmorbord (så var det iaf där vi var). De skrubbar en med speciella svampar som löddrar jättemycket, i princip över hela kroppen, inte så mkt mellan benen men väl över bröst och så. Sen fick man duscha av sig och ta en handduk så fick man sitta ute i en slags "bar" och dricka en läsk. Sen var det massage med olja, helkropps, väldigt skönt men kladdigt och de masserar en i princip överallt, t o m rumpan :) Men inte motsvarande sida på framsidan :)
Bra att tänka på är att du ska ha kläder som inte blir förstörda av att få olja på sig, för man är OLJIG när man går därifrån. Tänk sen på att du/ni inte planerar in en aktivit direkt efter, för vi gick raka vägen hem och duschade av oljan. Så det kan vara ngt att tänka på!
Det var väldigt skönt och jag skulle gärna göra om det!