• Lady Bling

Ni som fött barn på Karolinska sjukhuset, hur var det där?

Tror att jag hör till Karolinska sjukhusets förlossning, och undrar därför lite om hur ni som fött barn där upplevt det? Var det bra/dåligt där? Varför? Lyssnade de på era önskemål? Hur länge låg ni på BB efter förlossningen? Vad tyckte ni om BB?

• Svar på tråden Ni som fött barn på Karolinska sjukhuset, hur var det där?
  • Wenjen

Jag födde på KS 21 juli i år. Min förlossning gick jättebra och BM och undersköterskan som förlöste mig var underbara. Vi var kvar i tre nätter för jag hade lite problem med amningen. De dagarna träffade vi många olika barnmorskor. De flesta var gulliga och kompetenta men som på alla ställen finns det väl undantag.

Det jag tyckte var jobbigast var att min sambo inte fick stanna kvar första natten (han var där de två andra nätterna) för att det var fullt men det beror nog på hur många som föder just då.

Överlag var jag nöjd med KS och kommer nog vända mig dit igen om jag får flera barn. Lycka till!!!

• Champis

Jag födde på KS den 19 mars i år. Jag var nöjd. På förlossningen var barnmorskorna och undersköterskorna toppen (var personalbyte efter 3 timmar). Jag tyckte att de lyssnade på alla mina önskemål som gick att uppfylla. På BB var vi kvar 4 dygn pga mig min flicka mådde toppen hela tiden. Vi hade ett familjerum hela tiden. Här höll sig personalen i bakgrunden och man fick säga till själv om man vill ha hjälp. Det var lite tråkigt att vi inte kunde ta emot besök men det berodde på att vi låg på den slutna avdelningen men på den vanliga bb- avdelningen kan man ta emot besök.

• Polli

födde den 19jan på ks. är i överlag nöjd med ks, barnmorskorna var bra och snälla, lyssnar på en . vi hade familjerum och fick ta emot besök. det enda negativa var att när jag skulle ta eda som inte var förutbestämd fick jag vänta i över en timme eftersom på nätterna har de 1-2 läkarna som kan lägga bedövningen på hela sjukhuset. men annars var det bra.

• Rookie

Jag födde på KS för 2 veckor sen (19/8) Och jag är mkt nöjd! Det var igentligen fullt och de skulle fixa en plats till mig på SÖS, men de kom inte fram till dem så de bad mig komma för att sedan skicka mig vidare, men när jag kom till KS var jag redan öppen 7 cm och fick stanna.
    De förslöste 8 barn det skiftet, vilket tydligen var mycket och det var överfullt, och trots detta tycker jag de var bra, om än lite stressade.

Vi stannade 2 nätter på lilla enheten men hade fått stanna längre om vi ville.
    Jag kan bara rekomendera KS.

Svar på tråden Ni som fött barn på Karolinska sjukhuset, hur var det där?