• FrökenU

Storlek till 16 månaders??

Hej!

Jag undrar vad era barn som är 1 till 1½ har för storlek? Jag köpte nämligen en vindjacka på Pop idag i storlek 80 till min 10 månaders tjej och är osäker på om hon kommer att kunna ha den till hösten. Vad tror ni?

Tacksam för svar.

• Svar på tråden Storlek till 16 månaders??
  • HasseH

80 borde hon kunna ha. De är rätt stora i storlekarna. Min tjej är 16 månader och ligger precis på bvc:s medelkurvor, och på henne är jackan (strl 80) nästan lite stor.

• HasseH

Om hon inte är en väldigt stor tjej, då kanske hon växer ur den snabbare...

• Tillififf

Min tjej är nyss fyllda 1 år och har 80 nu. Har satsat på sommarkläder i 86. Men jackor kanske är bättre tilltagna än "vanliga kläder"...

~ * Mamma till världens finaste Nea * ~
  • FrökenU

Min tjej är en liten smalis 9 kg och 75 cm så då kanske det går bra.

Jag blev så osäker när jag kom hem och såg jackan på. Men då hade jag självklart redan klippt slitit bort alla lappar... typiskt mig!

• Twinmum

Mina killar är i dag 20 månader, jag har använt både vinteroverall och vinterjackor i str.80 hela vintern. Jackorna är från HM, och dom va inte för små nu när jag packade undan vinersakerna. Och vägde vid 18 mån kontrollen 11.5kg.

• jummie

jag hade köpt en 86:a viserligen är pop´s storlekar tilltagna på vissa plagg men en jacka är bättre för stor än för liten om man vill få plats med nån tröja o så!

• snurra

Min tjej blir 16 mån om några dagar och hon har 86 på byxor och 92 på tröjor

• Bebisens mamma

Min 16 månaders har strl från 86 till 98. Hans vindjacka är i strl 92. Köp hellre lite större än vad du tror din bebis kommer att ha.

• Moomin

Min son är bara 9 mån (väger ca 11.5 kg) men har strl 86 på vindjackan. Jag tycker inte den är särskilt stor. Och sen är det ju alltid bättre att ha lite att växa i. Så du kanske skulle satsa på en större

• A b C d E

Min tjej är 16 månader och vi har precis köpt en jacka i storlek 86, hon har annars storlek 80 på tröjor. Men vår/sommarjackor är ju inte direkt tjocka så vi tyckte att 86 var bättre för att få plats med en tjockare tröja under.

• HasseH

Fast jag tror fortfarande att 80 räcker, särskilt om hon som du säger är en liten smalis. Vi testade 86,men vår tjej såg ut som om hon hade ett tält på sig! Och det är ju inte heller så kul. En kompis dotter som är både äödre och lite större än vår tjej har också jackan i 80, och den är fortfarande lagom till henne. Jag tror du kan vara lugn.

• Lottis Pottis

min tös e 15 mån och till henne har jag köpt strl 92, men så e hon en stor flicka på 83 cm å 13.3 kg hihi

• Dana70

Min kille är lång och smal, så vid ca 1,5 års ålder hade han storlek 86-92, men det beror litet på vilket märke det gäller. En del märken har mer "breda" kläder medan andra (som t ex POP) verkar ha mer "smala" kläder. Så har du en liten smalis kan mindre storlekar räcka, men har du en liten rundis bör du ta större av POPs.

• Jen80

Min son är 10,5 mån och han har stl 80 i den jackan. Köpte den i och för sig i vintras och då hade 86 varit alldeles för stort. Men den är fortfarande lagom stor och Liam är 75 cm lång och väger nog 11,5 kg.
    Inte skönt för barnen om det är för bylsigt heller för de ska ju kunna gå i den också.
    Jag tror den räcker för hösten också, särskilt om din tjej är liten. 86 tror jag blir alldeles för stort. Jag har räknat med att han ska kunna ha jackan i höst också.
    Han har även förra årets vindjacka från pop och den är i stl 74 och ff lagom...

• Helle04

Jag tror att den kommer att passa. Har en 16 mån tjej här som ligger på medelkurvan (ganska smal) o hon använder 80.

• Madde Hudik

Hej Min lilla kille är oxå 1/2 men jag har köpt 92 på han jackor nu och även kläder och dom är lite lång i ärmarna men det växer dom ju i snabbt bror ju på hur stor han är oxå tror Gustav är väldigt stor för sin ålder sägs det. Lycka till

• Tjohalia

Min tjej är snart 13 månader och har storlek 80 nu, vissa kläder i 86. hon väger 11 kilo och är 78,5 lång. Jag har köpt en sommarjacka åt henne i 86 men den är rätt så stor, får vika upp ärmarna.. 80 sitter däremot bra.

~*Det enda sättet att övervinna en frestelse, är att ge efter för den*~
Svar på tråden Storlek till 16 månaders??