• Milimani

Hyra babyskydd i Göteborg?

Någon som vet om och vart man kan hyra babyskydd i Göteborg, och vad det kostar.

Det känns som om alla böcker mm förutsätter att alla föräldrar har bil, men vi har inte det och tycker därför att det är onödigt att köpa ett.
    Vi vill gärna hyra ett för att ha när vi ska åka med mormor, farmor mm och om vi hyr bil.

• Svar på tråden Hyra babyskydd i Göteborg?
  • Blå Flygare

Storken har (Nordensköldsgatan). Tror det kostade 800:- och man fick tillbaka 300:- när man lämnade igen det. Men jag är lite osäker. Däromkring i alla fall.

• Jessie73

Det finns jättebilliga, och bra babyskydd vid NTF vid lilla torget, tror att det kostar under 300 kr för ett helt år!

• Adamama

Vi hyrde av NTF - 350 för 9 månader tror jag det var.

Men om du menar att ni vill hyra vid enstaka tillfällen vet jag inte vad det skulle kosta. Det blir nog billigare att hyra för en hel period istället och använda det så mycket ni kan, än att hyra vid flera tillfällen till engångskostnad. Dessutom slipper ni ju mycket trassel med att hämta och lämna om ni hyr under en längre period.

• saragbg

undarar ja med, har onte heller bil.

jessie73 nft lilla torget?? känner inte jag till, vart ligger d?

• Jessie73

Hmm....var nog vid Gustaf Adolfs Torg, torggatan 16, fick adress av min lillasyster, vi har inte hämtat vår än... Vid Kronhusbodarna tror jag hon sa.

• Jessie73

Hoppas jag inte lurar iväg dig till fel ställe nu...

• saragbg

ska kika när d e dax för d. tackar =)

• Milimani

Tack för tipsen! Ja vi hade tänkt hyra en period, inte vid enstaka tillfällen!

• Blå Flygare

Hyr inte från Storken. De skickar inte med bruksanvisning!

• Flaxa1

NTF hyr ut, precis som det har nämnts ovan. Man kan hämta skyddet inne i stan (Göteborg) eller på Kållereds BVC. Det kostar 300 kr för 9 månader. Det går att slå upp adresserna på NTF:s hemsida.

• soffan1

Det stämmer att NTF hyr ut, men beroende på hur stort/litet ert barn är så är skydden väldigt små så vi fick byta redan vid 6 mån, trots att vår dotter alltid har legat på "normalkurvan". Ett tips är att testa att spänna axelremmarna redan innan ni hämtar det för vår drog ojämnt, ruskigt irriterande. Men bra pris, 300 för 9 mån.

Svar på tråden Hyra babyskydd i Göteborg?