• AME79

knakar i höften

Är det någon mer som har en liten som det "knakar" i höften på?
    ringde till barn och ungdomskliniken i mölnlycke i morse och de sa att det int var något att oroa sig för de tog inte ens in oss för att kolla så jag känner mig lite orolig. är det någon som har liknande hör av er. sonen är fyra månader

• Svar på tråden knakar i höften
  • Upptagen

Heira knakar lite här och var... har för mig att det är vanligt och att det beror på ledvätskan eller något sådant? Hoppas du inte behöver oroa dig iaf!

• AME79

det knakar när han sparkar. han verkar inte ha ont men han knakar inte någon annanstans

• Upptagen

Så det knakar varje gång han sparkar?

På Heira så knakar det bara då och då, ibland i axeln, i bland i knät osv...

Om det är varje gång han sparkar så förstår jag att du oroar dig. Prata med bvc om det kanske? De sa inte vad de kunde vara när du ringde?

• AME79

de sa bara att barn har mjuka leder så det inte är något att oroasig för
    ska ringa bvc imorgon om vi är vakna de har bara tele tid 8-8.30 grabben vaknar vid 8.30 och tösen vaknar då också.

• Nettan T

Föddes han i säte el hade han legat länge i säte så kan det ju bli fel på höfterna. Men sånt kollar de ju på särskild läkarundersökn några veckor efter födseln. Men har hört att vissa sjukhus slarvar med denna undersökning.

Upptäcks det då så kan man nämligen rätta till det utan nga men i framtiden.

• MalinJD

Det knakar lite här och var på min tös, och faktiskt när läkaren kände på höfterna vid 6-månaders kontrollen så kände hon knak, så vi har nu fått remiss till ortopeden/rönteg för att kolla så att det inte är ngt fel på höftlederna. Som de iof lätt kan fixa till, men ändå

Annars knäpper det lite här och var på henne tycker jag... men det verkar det ju som det gör på alla små..!

• lkran

Jag var på 6 månaders kontroll med vår Anton igår, då läkaren kände att det knakade i höften. Vi fick också remiss till sjukhuset, så nu går man och är orolig och väntar på att få en tid. Någon som varit med om detta tidigare? Går och funderar och funderar mest hela tiden!

Svar på tråden knakar i höften