Förlossnings pall/stol ???
Vill höra om någon har erfarenhet av denna pall.
Har hört att den ska va bra, men vill ha lite mer info.
Tack Z
Vill höra om någon har erfarenhet av denna pall.
Har hört att den ska va bra, men vill ha lite mer info.
Tack Z
Hejsan! jag använde förlossningspallen när jag skulle föda och jag tycker att pallen e bra alternativ o använda under förlossningen
ingen mer??
Hej!
Jag födde min Filippa på en sådan och det var toppen!
Min förra förlossning var jag tvungen att ligga i gynställning för det blev sugklocka men denna gång så kunde jag sitta på pallen och det snabbade på det hela ordentligt.
I och med att du kan hänga och lägga all din kraft på din man som sitter bakom så blir du inte trött i kroppen till skillnad från om man står på knä i sängen tex.
Lycka till
Min bm berättade vid vårt senaste besök att många bm inte tycker om den här ställningen för att de då inte har kontroll över ringmuskeln (ändtarmen)under förlossningen, som alltså kan spricka och då får man riktiga problem.
Hej!
"finska pallen" eller vad den nu kallas tycker jag var helt förträfflig!
Nu föddes Julia väldigt snabbt ( 1 timme och 51 min tog det från det att vi kom in på BB Stockholm...)
Man sitter ju inte där hela tiden utan det är endast sista krystarna innan bebisen kommer ut.
Med min första tjej Emma låg jag ner och det var inge bra....till slut fick en BM slänga sig på magen för att trycka ut henne
Det säger sig självt att det är bättre att stå upp på knä eller sitta i hukande ställning på pallen så det går lättare för bebisen att "åka" neråt.
Lycka till!
Satt mycket bekvämt på den och mina krystvärkar var mycket lindriga!
Spricka i ändtarmen? Det har jag aldrig hört förut. *AJ*
En polare stod på en sacco-säck och tyckte det var kanon!
Jag satte mig på pallen när krystvärkarna kom. Jag gillade den, men värkarna blev så väldigt kraftiga när bebben kom med all kraft uppifrån, och hon hade inte kommit hela vägen ner än.
Så jag valde då att lägga mig på sidan i sängen istället. Då fick jag bättre kontroll, utan att det blev uppförsbacke, och kunde slappna av ordentligt i hela bäckenbotten precis som du kan på pallen.
Jag hade stått i duschen tills jag satte mig på pallen, då blev det rätt halt, men jag fick handdukar att ha mellan benen och pallen, då gick det jättebra.