• reserverad

Fult med kajal pa ogonlocket bara?

Tycker ni det ar fult att ha kajal pa ogonlocket bara och inget under ogat? Som var populart pa 40-talet tror jag.

Jag tycker det ser snyggt ut pa TV men pa mig sjalv blir det inte lika fint. Ser ut som om halva mitt oga saknas eller nagot. Dessutom ser ogat mindre ut, borde det inte se storre ut?

Hur sminkar ni er med kajalen?

• Svar på tråden Fult med kajal pa ogonlocket bara?
  • Kiwipippin

På mig är det tvärt om! Jag tycker det är snyggt med lite både under och över, men på mig ser det helt befängt ut. Jag kan bara ha kajal på över ögonlocket ala 50-tal annars ser jag ut som en trashig rockbrud dan efter en redig fylla!

Måste ha med formen på ögonen att göra

• linda87

haha jag ser ut som en knarkare me kaal *S* utom pytteyttelite innanför under ögat *S*

• Alvi

Jag kan INTE ha kajal under ögat, då försvinner mina ögon..!

Jag är en glad sork som njuter av livet...!
  • Alvi

Underförstått: JAG har ju inte det, alltså är det helt okej att inte ha det!

Jag är en glad sork som njuter av livet...!
  • Jossa82

när man har kajal så är det för det mesta nödvändigt att sudda strecket med tops, så att det inte ser för ditmålat ut. jag brukar måla tunna streck så nära fransarna som möjligt, och sedan sudda med tops för att få effekten av mörkare ögonfransar, men inte se sminkad ut.

• Moomin

Jag tycker tvärtemot att det är apfult med kajal bara under ögat. Eller under ögat över huvudtaget. De flesta får pytteögon eller ser ut som pundare med kajal under ögat.

• aktuelle

mörk kajal gör ju överhuvudtaget att ögonen upplevs mindre, jag brukar ha det ibland, men man ser direkt sminkad ut.. brukar dock bara ha uppe annars försvinner mina ögon nästan helt..

• Jossa82

Fast det kan se konstigt ut om man inte har kajal under ögat alls, meningen är ju att man ska måla ett jäääättetunt streck och sen sudda ut det, ska ju itne synas att det är ditmålat utan bara se ut som man har tjocka ögonfransar liksom.. (hm, dåliga på att förklara).. syns strecket så är det ju för tjockt..

• Svamp Bob Fyrkant

kajal under ögat gör att jag ser ut som en hora *fniss*

• aktuelle

kan tilläggas att jag är blond och har ljusa ögonbryn och ögonfransar..

• MansonDust

Beror väl på hur man sminkar sig.. jag sminkar mer mer extremt än de flesta här inne.

• Jossa82

är man blond så är ju brunt en bra färg att använda sig av. det är väldigt få som passar i svart smink. man bör se till att ha en riktigt vässad penna så att linjen går att få tunn, och sedan sudda, sudda sudda!

• aktuelle

Jossa82 : jag har en brun, men jag har en kaka..

• Jossa82

det finns så kallade ögonbrynspenslar, de är tunna, raka och liksom snedklippta, de är jättebra för att få til tunna linjer med kajal. glöm inte att blåsa av penseln innan! och återigen tops!

• aktuelle

Jossa82 : jag tycker det blir toookmycket med ögonbrynspenseln, jag har en ännu mindre för kajalen, plus att jag blöter.

• Jossa82

hm, vi kanske inte tänker på samma pensel.. men att använda blöt pensel gör ju att skuggan blir tokmörk, skulle jag aldrig våga göra..

• precis

Jag tycker (pa mig sjalv da) att det ser ut som om jag skulle ha glomt halva make-upen om jag inte malar under ogat ocksa. Och jag har nog ganska tjocka streck. Fast det ar ingen som tycker att jag ser spacklad ut, kanske for att jag anvander en ljusbrun kajal med vit ogonskugga pa som tonar ned den?

• aktuelle

Jossa82 : den jag har är avsedd för att blötas. Penseln jag syftade på, den jag har köpt, det är en ögonbrynspensel från make up store, den ser ut som om den är avklippt på snedden.. men den använder jag bara till ögonbrynen, inte till kajal då den är på tok för stor

• mammutten81

Tycker det är 8 tal för mig att se tjejer/kvinnor med kajal under ögat om det inte är fest på g, maskara uppe och nere ( mindre nere) är ju helt okej, men inte kajal där nere om man inte är typ punkare, extremt sminkad m.m

Min åsikt.

Svar på tråden Fult med kajal pa ogonlocket bara?