• Tesan81

Vad anser du om namnet Emilia?

Älskar Villemo
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vad anser du om namnet Emilia?
  • mumlan1

Hej! Vår prinsessa heter Emilia och jag tycker namnet är jättefint. Skulle vilja sätta namnet mittemmelan vanligt och ovnligt. Det är ju inget dussinnamn

• Tesan81

min syster har de som mellan namn

Älskar Villemo
  • gbgumman

Vi känner flera.

Ber om ursäkt för alla stavfel/En bibliotekarie med dyslexi
  • Lady Namárië

Statistik från www.scb.se:

Det finns 19841 kvinnor som har förnamnet Emilia. Av dessa har 8140 namnet Emilia som tilltalsnamn/förstanamn.

att jämföras med

Det finns 311469 kvinnor som har förnamnet Anna. Av dessa har 121659 namnet Anna som tilltalsnamn/förstanamn.

och

Det finns 147 kvinnor som har förnamnet Villemo. Av dessa har 60 namnet Villemo som tilltalsnamn/förstanamn.

Jag skulle nog säga att det är halvvanligt. Jag känner flera som heter så.

You can't take the sky from me.
  • Tesan81

haha min kompis heter Anna och har en dotter som heter Emilia

Älskar Villemo
  • Kini83

måste säga att min häst heter emilia eller egentligen axxas emelie.. men dom senaste fyra åren har det varit emilia för syrrans dotter ville att hon skulle heta så

• Nisen

Jag har lite svårt för det namnet pga att jag känner två med det namnet som är döda. Ena dog i plötslig spädbarns död, andra i sjukdom och han inte fylla två....

• Tesan81
    Nisen skrev 2006-04-29 13:25:30 följande:
    Jag har lite svårt för det namnet pga att jag känner två med det namnet som är döda. Ena dog i plötslig spädbarns död, andra i sjukdom och han inte fylla två....

jag beklagar

Älskar Villemo
  • Luffarmor

Vanligt men fint vårt barn skulle ha hetat Emilia om det blivit en tjej, men nu blev det Rasmus istället

Stolt mamma till Rasmus
Svar på tråden Vad anser du om namnet Emilia?