-
Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
-
Svar på tråden Vad anser du om namnet Emilia?
-
Hej! Vår prinsessa heter Emilia och jag tycker namnet är jättefint. Skulle vilja sätta namnet mittemmelan vanligt och ovnligt. Det är ju inget dussinnamn
-
min syster har de som mellan namn
-
Vi känner flera.
-
Statistik från www.scb.se:
Det finns 19841 kvinnor som har förnamnet Emilia. Av dessa har 8140 namnet Emilia som tilltalsnamn/förstanamn.
att jämföras med
Det finns 311469 kvinnor som har förnamnet Anna. Av dessa har 121659 namnet Anna som tilltalsnamn/förstanamn.
och
Det finns 147 kvinnor som har förnamnet Villemo. Av dessa har 60 namnet Villemo som tilltalsnamn/förstanamn.
Jag skulle nog säga att det är halvvanligt. Jag känner flera som heter så.
-
haha min kompis heter Anna och har en dotter som heter Emilia
-
måste säga att min häst heter emilia eller egentligen axxas emelie.. men dom senaste fyra åren har det varit emilia för syrrans dotter ville att hon skulle heta så
-
Jag har lite svårt för det namnet pga att jag känner två med det namnet som är döda. Ena dog i plötslig spädbarns död, andra i sjukdom och han inte fylla två....
-
Men det är ett fint namn
-
Nisen skrev 2006-04-29 13:25:30 följande:Jag har lite svårt för det namnet pga att jag känner två med det namnet som är döda. Ena dog i plötslig spädbarns död, andra i sjukdom och han inte fylla två....
jag beklagar
-
Vanligt men fint vårt barn skulle ha hetat Emilia om det blivit en tjej, men nu blev det Rasmus istället