Det var just det som är grejen - hon är jättenöjd!!!!!! Sover i och för sig mycket, så det blir inte så många mål per dygn, 5-6 stycken, men herregud det vore väl skillnad om hon skrek och var ledsen? Jag tycker att amningen fungerat bra, men man blir ju kollrig när sköterskan säger så. Fick ingen bra start på BVC känns det som..... Här propagerar de för "fri amning" och att alla kan amma, mjölken räcker alltid till och så andra veckan börjar de prata om att ge ersättning på kvällen för att hon inte ökat "som hon ska"
Nej, jag bantar INTE. Ja, jag har varit dålig på att dricka vätska, men är bättre på det nu sedan hon påminde mig. Det känns även som om jag har "mer mat" nu än vad jag hade innan förra vägningen, det kan väl ta upp till 14 dagar innan det "ställer in sig" vilket även sköterska sa, men jag är nog mest arg och ledsen över att bli nästa påhoppad så där kändes det som (känslig?...hormoner...) och ifrågasatt. Man måste väl ha förtroende för föräldrarna? Det kändes dessutom som ett nederlag ifall vår dotter inte klarar sig på min mjölk - löjligt kanske (skulle jag i alla fall ha tyckt om jag hört mig själv innan jag fick henne) men det känns så.
Pratade med en bekant som varit med om samma sak och fått rådet att amma ca var tredje timme under dagen, dvs lägga barnet till bröstet även om h*n sover och det känns i alla fall som en bättre lösning än att börja med tillägg.
Ska på vägning i morgon igen. Hoppas på att de är "nöjdare" med henne då (var själv och vägde henne igår och då hade hon gått upp 115 sedan i torsdags) och att de ger mig en chans att lösa detta själv........