• smultronbubbla

Plattånga permanentat hår?

Kan man göra det utan att permanenten går ur?
    Jag gillar håret massor när det är nytvättat och jag kan fixa till det, men dagen efter är det tyvärr inte så snyggt

• Svar på tråden Plattånga permanentat hår?
  • Sonic

Ja, det kan du. Det gjorde jag ifjol. Min frisör gav mig tipset nmedans hon la spolarna på mig

• smultronbubbla

Sonic

Åh, vad glad jag blev nu

Varför gav hon dig det tipset förresten? Ifall du ville ha rakt ibland eller för attd et skulle bli snyggare dagen efter?

• Sonic

Det var bara angående om när utväxten kommer. Det är ju inte så snyggt att ha halva håret rakt och det andra lockigt. Så i väntan på utväxt-permanent så anv jag några gånger plattång.

• smultronbubbla

sonic

Aha okej, men då kanske permanenten man har i förstörs lite ändå?

• Sonic

Självklart är det ju även kul att varirea sig. Men mitt tips är att skaffa en bra hår produkt till värmebehandlingen samt en för att bevara lockarna.

• Sonic

Jag märkte då ingen skillnad på kvaliten men alla permanentade lockar ändrar sig ju eftersom tiden går.

• smultronbubbla

Sonic

Har ju curl-balm från Toni & Guy. Den kanske är bra att ha i innan? Var så länge sedan jag plattångade håret nu, ska det vara torrt eller fuktigt? Eller spelar det ingen roll?

Tack för tipsen!

• Sonic

Jag plattångar det fuktigt men först tar jag lite skyddsmouse eller liknande.
    Har inte provat curlbalm från toni&guy men den funkar nog lika bra huvudsaken är att den stödjer dina lockar.

• Thmaca

Plattånga inte håret när det är fuktigt, måste vara torrt, annars sliter det massor!!

• smultronbubbla

Tack för era svar!

Plattångade håret ikväll och det blev jättebra! Innan permanenten hade jag ju ingen volym i håret, så då var det inte lika kul att plattånga det.
    Hoppas bara att lockarna är kvar nu
    Tänk att jag måste permanenta håret för att få det snyggt rakt Borde finnas något annat sätt tycker jag... Kanske det gör?

• Sonic

Vad kul att du blev nöjd!
    Nog finns lockarna kvar. Använda bara curlbalmet och pressa upp lockarna sen så ska du se att de är kvar.
    Har du en hårtork med tratt så kan du använda den för att pressa upp också.
    Det är samma för mig. Spikrakt platt hår men med en pent så får håret en helt annan struktur.
    Att blondera och sedan färga över är ett annat sätt men det blir liksom inte lika fin volym.

Svar på tråden Plattånga permanentat hår?