• AannaH

Byte från vinter till sommardäck.Pris?

Är det någon som vet vad det kostar att byta från vinterdäck till sommardäck på en verkstad? Mitt ex har ju alltid hjälpt mig med bilen innan men nu vill han inte längre. Och jag är inte så bra på att byta däck har aldrig gjort det...Tack på förhand

• Svar på tråden Byte från vinter till sommardäck.Pris?
  • Cia o krabaten

150-200:- brukar vara standard

• rosen80

hos oss kostar det 100 spänn! om du har wvkort...huyndaikort...audikort...

det finns säkert nån som kan hjälpa dig!!! fast det e inte så svårt att göra det själv!!

lycka till

William...du är mitt allt!!!
  • Lämnad

Vart bor du? Kan fixa det gratis om det behövs. Släng inte ut 200 - 300:- så där när jag kan görat gratis. Hörru!!!

• Minilott

Kan inte din nya göra det då? (kollade in din pres )

• AannaH

tack för hjälpen..det är så bra med denna sidan går ju hur fort som helst att få svar,synd bara att jag inte tänkte på det tidigare. Sökt på nätet men inte hittat något,inga verkstäder som har priser på sina hemsidor Tackar

• AannaH

Lollipop.. Han har tummen mitt i handen, han har inte ens körkort*fniss*

• Lämnad

AAannaH långt för mig att åka till Kalmar.. det skulle kosta ca 400:- i bensin fram o tebax sååå... du får nog be gubben där hemma o dra fram fälgkorset + domkraft och ratta av hjulen :)=

Om inte är det nog ett toppen tillfälle för dig att lära dig det. På 5 minuter är du garanterat igång.

• Katja77

Det är inte svårt att byta däck! Det enda som kan vara lite knepigt (för mig iaf) är att få loss de gamla däcken men det är bara att ta till en rejäl spark! När jag tog körkort fick vi lära oss att byta däck, får man inte det överallt?

• AannaH

Tassa... jo man får lära sig o byta däck när man tar körkort här oxå..Men det är 12 års jag tog körkort, o har aldrig behövt lära mig det eftersom mitt ex alltid fixat med min min bil..Visst skulle säkert klara det själv..Men såå tråkigt vill inte göra det*fniss*

Men nu är det fixat min kompis kille gjorde det åt mig jag gav han 100 spänn för besväret*tacksam* Nu är det bara att tuta o köra tills det blir vinter igen o dags att "ragga" en kille till att byta däck åt mig..

Lämnad..tack för omtanken ändå nä det blir ju lite dyrt för dig att åka hit o hjälpa mig*fniss* Som sagt min sambo har tummen mitt i handen så han skulle inte re ut det o jag litar inte på att däcken skulle sitta fast ordentligt*ler* Men nu har en riktig bilmekaniker(min kompis sambo) hjälpt mig o jag litar på att däcken ska sitta kvar...

Ha en trevlig dag

Svar på tråden Byte från vinter till sommardäck.Pris?