• sheeba

Smala människor ser inte de lite äldre ut?

Nu får jag väl en massa smäll på fingrarna men jag menar inget illa alls utan mer en fråga.

Även de som äter bara nyttigheter.
    Jag tänker på själv på min syster, hon ser inte så gamal ut på det viset att hon ser 10 år äldre ut. Men jag tycker att hunden ser mer åldrande ut än hos en som är överviktig.
    Sedan beror det såklart på hur man sköter om sin hy och vad man äter.
    Men min syster händer ser verkligen föråldrnade ut. Hon ska bli 30.

Tar man på du är vad du äter så tycker jag att pogramledaren ser äldre ut än vad hon är, vet inte hur gammal hon. Säkert bara jag som tycker detta

Sedan beror det också på hur smala och tränade de är det gör också att de ser mer åldrande ut.

Nu får jag säkert att gud vad du är fördums full och en massa annat. Men alla tycker ju olika

• Svar på tråden Smala människor ser inte de lite äldre ut?
  • Hustomten

Hmmm.... jag är smal och får ofta höra tvärtom.

• Dobby

Jag håller med dig till viss del. Är man överviktig så tänjs ju huden ut, och man ser inte lika rynkig ut. Det är ju bra, men samtidigt skulle jag hellre vara smalare och lite rynkig än uttänjd och fet=)

• sheeba

Jo det är klart att jag också skulle vilja vara smal och lite rynkig än jätte överviktig. Dock har jag en övervikt nu men den ska bort sedan.

Fru snigel> Jag tror inte att alla är det utan det beror nog på hur man behandlar sin kropp.
    Som för mycket solning gör ju så huden blir föråldrande.

• Venus
    Jag får oxå ofta höra att jag ser yngre ut än jag är
    Men det beror nog till väldigt stor del på hur jag tar hand om min egen kropp Eller snarare inte tar hand om kanske man ska säga
  • Maggis Nervis

Öhh ok föken fördomsfull Jag har varit smal hela livet och alltid fått höra det, nästan på gränsen till FÖR smal. Detta beror på anlag och har ingenting med mat/träningsvanor eller något sånt att göra.. Jag ser defentitivt inte äldre ut än 26, snarare tvärtom tyvärr Vad jag vill säga är: Dra inte alla över en kam!

• Lola Jämtland

Jag håller inte med.

Tar min syrra som exempel. Hon är träningsnarkoman o väger typ 45 kilo. Liten o späd i kroppen. Petit kan man kalla det.
    Hon är 43 år men tas ofta för under 35.

• Fru Höstlöv

Tror som de flesta andra att det där mer beror på gener.
    Min mamma är 11 år äldre än sin man men alla tror att hon är yngst. Hon är som en pinne och har alltid varit det. Jag får fortfarande visa leg på systemet fastän jag är 30år, jag är ingen pinne då, men ingen tunna heller.

• sheeba

Vet inte om min syster ser äldre ut för hon är typ träningfreak och håller på med en massa saker.
    Det är  invidiuelt hur kroppen ser ut och förändras, det är ju säkert
    Nåja min terori sprack då. Fast jag tycker ändå att vissa ser äldre ut än vad andra gör

• Anonym

Jag såg äldre ut när jag var tjock nu när man e smal annars så tycker folk att jag ser jätte ung ut .

• Apif la deuxième

Jag har alltid fått höra att jag ser äldre ut än vad jag egentligen är. Men det har nog inte med rynkor att göra.. När jag var 14 tyckte vissa att jag såg ut som 20. Fast jag hoppas jag inte ser jättegammal ut nu när jag är 22. Men jag tror det beror på frusyr och sånt, inte rynkor iallafall

Jag solar inte särskilt mycket, blir inte så lätt brun heller. Det kan ju störa mig på somrarna när jag vill ha lika fin färg som "alla andra", men kanske jag kommer vara glad för det när jag är 30 och inte ser ut som en 45-åring.

Svar på tråden Smala människor ser inte de lite äldre ut?