• Anonym

Hur många har rökt/snusat under hela graviditeten?

Hur många har rökt/snusat under hela graviditeten? Och ändå fått friska barn?

Jag kan inte sluta snusa trots att mitt samvete säger att jag absolut inte på några villkor får snusa!! Är så förbannad på mig själv!!! *aaarrggh*

• Svar på tråden Hur många har rökt/snusat under hela graviditeten?
  • amidala

hej hej jag rökte hela min grav och min son är en frisk 4åring. Är gravid nu och slutade röka 2 dagar efter mitt +. Trodde aldrig att det skulle gå men det gjorde det..

Kämpa vidare dra ner, det är ju bättre än inget.

• MansonDust

Jag rökte innan jag blev gravid men slutade direkt när det visade ett +.
    Det är jätte svårt att sluta, men det bästa är att sluta tvärt.
    Släng allt snus/cigg och gör nåt annat när du blir sugen. De 2 första dagarna är värst! Stå emot suget! Vem är starkast? Du eller suget?

DU så klart!

• Nimue1971

Hejsan!

Att röka när man är gravid är aldrig bra.
    Jag har VISSERLIGEN själv rökt 2 graviditeter med mina grabbar som nu är 10 och 13 år.
    Jag frågade barnmorskan och hon sa att bättre en gravid kvinna som mår bra under graviditeten som inte är ett monster med nikotinsug dygnet runt.Som är som ett nervvrak för det är inte bra för barnet heller.
    MEN!
    Minsta ner ditt rökande.Se varje cigg som du tar som ett mål i rätt riktining.
    Jag är nu i vecka 14 och röker fortfarande.Håller på att minska.Vill sluta med det är svårt.Man får ta den tid det tar.
    Men lugn. Du är inte en sämre mamma för att du röker

Många kramar
    Sandra

• Anonym

Väljer att vara anonym eftersom jag skäms som fasen...
    Jag har rökt båda mina graviditeter och gör det även nu när jag väntar min 3:e... Mår jättedåligt av det! Men jag har dragit ner på det jättemycket. Det är ingen som vet att jag gör det. Jag tjuvröker...
    Usch och fy på mig.... Men eftersom jag redan är ett nerv vrak bara av alla hormoner så hur fasen skulle jag bli om jag slutade röka....

• Anonym

Trådstartaren här:

Jag har också dragit ner väldigt mycket. Jag har börjat med det nikotinfria snuset Choice och tar det som alternativ till mitt vanliga snus så ofta som möjligt.

Nimue1971: Tack så mycket för dina uppmuntrande ord!

• Anonym

Röker också ..Likadant när jag var gravid förra gången.

• Dream26

Hej..dum nog så va jag rökare med mina två första graviditeter..Och barnen är idag 6 år och 4 år och mår bra...
    Och denna gång så snusar jag tyvärr..har dragit ner massor..klart man skämms det ska man nog göra i detta...
    Till TS: tycker du e duktigt..och försöker i allafall Lycka till

Mia V.35+3

• MalinHj

Hallå..... Jag rökte under hela min första graviditet!! Och han föddes frisk utan komplikationer o var normalstor!!!!! Idag är han 5år och mår hur bra som helst.............. Men denna gång slutade jag, men det var liksom dags ändå!!!!!

/Malin

• CoolJen

usch på er....jag slutade så fort det visade ett +, och jag är/var mycket beroende! Tänker på cigg i princip hela tiden, drömmer att jag röker osv.

Men har inte ens tagit ett litet bloss av en cigarett och tänker fortsätta med det! Barnet måste ju komma före beroendet!!!

Imorrn är det 1 vecka sen jag slutade....har dessförinnan rökt i 10 år.

Svar på tråden Hur många har rökt/snusat under hela graviditeten?