• sportbruden

Trånga byxor v.7-8

Hej,

Jag är i vecka 7 och undrar om fler än mig tycker att byxorna sitter trångt? Det syns ej på vågen att jag blivit större, men det känns i byxorna.
    Ska man köpa ett par nya i en storlek större. Har 36 nu, men funderar på att köpa 38, så jag har ngt att växa i. Än vill jag inte att det skall synas eller märkas (det syns ej för ngn annan än mig. )
    Hur har ni andra gjort?

/ Stor-mage

• Svar på tråden Trånga byxor v.7-8
  • Amper

Ja, mina byxor börjar också kännas för små (går in i v8 i morgon), så jag gick till H&M och köpte ett par snygga svarta byxor med mudd i midjan för 298:- . Det är alltså inte några mamma-byxor utan bara ett par vanliga byxor med mudd i midjan. Såååå sköna

• inna79

Jag har köpt mig flera par "jazzbyxor" utan glansigt tyg. Det finns flera modeller där det inte är start resår, utan snörning och det är väldigt bekvämt!

är i v7 (6+6)

• Fru Längtan

Jag köpte stretchjeans med låg midja i vecka 8. Funkade jättebra.

• babylover

Väntar mitt tredje barn och många kläder i garderoben var små redan när jag testade +!

• sportbruden

Får nog ut och shoppa i eftermiddag.

• skidan

Förra gången var det i princip omöjligt för mig att ha något annat än mammabyxor från v 14-16 någon gång. Min mage växte så mycket ibörjan och speciellt långt ner. Provade ett par pösiga byxor med snöre från veromoda i strl 46, men det gick inte så då bytte jag till mammabyxor. Totalt gick jag upp ca14-16kg.I vanliga fall har jag 40-42. Nu är jag i v5 och har redan börjat svullna

• Crazy Baby

Hej hej!

Precis som Amper har jag köpt ett par byxor på H&M med mudd i midjan, jättesköna! Är bara i vecka 8 (7+5) så mammabyxor ska man väl "slippa" ett tag till!

• fiiia

jag satte en gimmisnodd från knappen till knapphålet, det funkade jätte bra, och sen hade jag en lite längre tröja över.... prova!

• Elle83

Jag har oxå det problemet! Vi har inte berättat för nån än, och jag inbillar mig att folk tittar snett på mig. Alltså jag får för mig att de VET att jag är med barn! Men min pojkvän säger att det syns mest när jag har ätit! Då är jag riktigt rund om magen kan jag lova!!*ler* Längtar så tills vi kan berätta så att slipper gå omkring i pösiga mjukiskläder hela dagarna!! *kramar*

• ässet

för mig känns det lite också men jag vet inte om det är inbillning. är i v 7+5. Det kan ju vara gaserna som håller på. Känner mig som en prut kudde. :D

• lilla smörblomma

Mina kläder är också redan för små.. Är i vecka 6 och det känns väldigt tidigt att köpa mammakläder redan! Ska nog ta mig en shoppingtur till HM låter det som... tack för tipset!

• Sara78

Jag körde med mammabyxor redan i v 11 eller så. Före det kunde jag ha mina vanliga byxor även om de var lite tajt mot slutet. Jag hade tur som hade en del andra byxor också i större storlek... men det är ju svårt när magen växer och inget annat liksom.. Det blir lätt att man får värsta hänget i rumpan om man bara köper större strl på vanliga byxor... Så kände jag iaf.. men EN strl större sådär i början är väl ok!
    Men jag kan rekommendera mammabyxorna för dom är jätte sköna. Det finns bra på HM som inte kostar alltför mkt heller. Det finns såna man kan vika ner i början innan magen blir jätte stor! Kanon!

• minihopp

hmm, har känt att ett par byxor som jag inte använt under de senaste 6 veckorna satt lite väl tajt åt häromdagen o sen igår kommenterade även pappan o om jag känner på magen så har den blivit lite hårdare :) Är i v. 5+3.... förra gngen kunde jag inte ens ha mina mammabyxor i v. 38, dom var fortfarande stora.....
    *glad*

• SussEk

Klarade mig ur problemet med hjälp av sommarens vida linnebyxor.... Ingen bra idé nu när det börjar bli kallt, så oknäppta knappar och tunikor är ett bra alt. tills magen passar i mammakläder.

• stanna

Jag är bara i v.6 men tycker att det känns jobbigt när byxorna trycker mot magen. Det är nog inte det att magen har vuxit utan mer att det känns obehagligt nu. Som när man är proppmätt fast hela tiden... Knäpper upp så fort jag kommer åt!! Men så glömde jag att knäppa igen idag när jag gick ifrån frisören...

• Aimee

Jag som trodde att jag bara inbillade mig idag när byxorna satt tajt. Men ser nu att det inte bara är jag med samma fenomen. Känns dock märkligt så tidigt. De byxorna jag provade i morse var för små för några mån sedan, sedan blev de förstora och nu... tajta igen. Fast det är spännande!! Önskar min mage växte fortare samtidigt som jag inte vill att det ska synas på jobb än...

• majzzan

Har köpt mig ett par lågt skurna jeans...bra att ha sen åxå... provade mina mammabyxor å som satt helt ok dom åxå.. tyckte att i förra grav att jag började använda mammabyxorna tidigt...men nu är det ännu tidigare.... vart ska detta sluta????? är nu i V 9+1.... enligt vul..
    kram till alla magar....

Svar på tråden Trånga byxor v.7-8