• Anonym (fundersam)

Missfall, men bara blött en dag - konstigt?

fick missfall i torsdags och var då i vecka 4+6. Blödde hela dagen, men hade bara ont på morgonen. Gyn. sa samma dag att hon tyckte det var mycket blod, och tunn slemhinna i livmodern så hon konstaterade det som missfall. Hon sa att det borde komma igång som en vanlig mens, men det har det inte. Sen i torsdags, har det bara kommit bruna flytningar.

Ska det inte blöda mer? Kan blödandet komma och gå? Hur lång tid får jag räkna med, det var ju ändå ett ganska tidigt missfall.

/tacksam för svar

• Svar på tråden Missfall, men bara blött en dag - konstigt?
  • Anonym

Tråkigt med ditt missfall.
    Det behöver inte komma så mycket mer..
    det kan oxså hålla på med bruna flytningar och sen kommer dom riktiga blödningarna.
    När jag var hos läkaren med mitt missfall sa han att jag kunde småblöda upp till 2 veckor.
    Hoppas att det löser sig.
    Lycka till nästa gång

• Tess71

Vad tråkigt!
    Om du känner dig osäker så skulle jag rekommendera att du går tillbaka och kräver ett nytt ul.
    Jag är ledsen för din skull.
    Kram Tess

• Anonym (fundersam)

Ja det är verkligen trist. Var helt förstörd i torsdags, men nu känner jag att jag bara vill gå vidare.

Ska till gyn igen om en vecka, så hon ska kolla då. Men jag tycker det är konstigt att bara blöda en dag. Har i och för sig ganska kort mens också (3-4 dagar), men ändå.

• Anonym (känslig)

Hej

Jag åkte in till gynakuten för att jag hade fått en blödning, då upptäckte dem att jag väntade tvillingar men att där fanns ingen hjärtaktivitet i dem. Läkaren sa att det var svårt att se så han ville att vi skulle komma tillbaka en vecka senare. det gjorde vi och då konstaterade dem att det var inget liv i dem, min blödning avtog det gjorde det dagen efter och jag hade fortfarande mina gravsymtom kvar. det hade jag i en och en halv vecka fram tills vi gjorde en medicinsk abort. men jag fick inte ut allt utan jag fick komma tillbaka och jag hade kraftiga smärtor på onsdagen och läkaren ville göra en skrapning. Så jag har sagt till min läkare att när jag blir gravid igen så vill vi ha ett ultraljud i vecka 10 för att vara säker på att man har ett levande foster i sig så man inte går och väntar ett dött foster. som vi gjorde utan att kroppen stötte ut det själv.

• Bebisnov2006

Hej anonym(fundersam)
    Jag fick reda på mitt missfall i tisdags,24/4..och har sen dess bara haft bruna flytningar...Jag trodde att det skulle blöda jättemkt,men här är det helt still!När det inte händer nått så undrar ju man lite om läkaren har sett fel,Önsketänkande men man vill ju att det skall komma igång av sig själv...Skall dit igen nu på fredag,men vet inte om jag skall vänta med att gå så länge när inget händer,skall nog ringa och se vad dom säger...Antagligen tycker väl dom att man skall vänta ut det ännu längre,men jag vet inte om jag orkar!!!Hoppas allt går bra för dig!KRAM!

• Anonym

Jag gick och väntade nästan en hel vecka innan det kom en rejäl blödning, innan dess så småblödde jag bara lite någon dag, och någon dag kom det inget alls.

• Emmaski

Jag fick mitt missfall bekräftat i onsdags och då hade jag blödit sedan tisdagseftermiddag. Jag var då i vecka 6+5. Jag blödde inte mycket utan mer som en vanlig mens. Jag har i princip slutat blöda nu och mina gravsymptom är borta. Jag trodde också att man blödde mycket mer vid missfall men jag antar att det är väldigt individuellt och beror mycket på vilken vecka man är i när missfallet händer. Det känns tomt och ledsamt men man får tänka på att kroppen känner av att allt inte är rätt med fostret. Gyn sa till mig att vänta med att försöka bli gravid tills jag fått en hel mens och sedan försöka igen.

• Anonym (fundersam)

Ja, nu har flytningarna slutat också. Och brösten ömmar inte så mycket längre. Men jag känner mig väldigt svajig i humöret. Hela helgen har gått bra, har haft riktigt trevligt, men idag har jag bara grinat. Konstigt.

Min gyn sa att vi kunde köra så fort vi tyckte det kändes bra. Konstigt att dom säger så olika... Undrar bara, hur skall man veta när ägglossningen är? Ska man räkna missfallet som första dagen i mensen?

• smillie

Jag började att blöda i fredags, i lördags lite mer och kraftig mensvärk. Sen har det liksom avtagit. Idag bara lite brunt. Jag hade med väntat mig mycket. Kanske är det olika. Testar ni fortfarande plus??

En stor kram till oss alla som skulle fått julbebisar......

• Emolina

Anonym (fundersam)
    Till oss sa dom att dom helst ser att man väntar tills man haft en normal mens och att man ska vänta även för att kunna beräkna vilken vecka man är i eftersom det är lite svårt. Sedan så ska man ju ta det lite lugnt i början eftersom det är risk för infektion eller nåt sånt

• Skogsliv

Min blödning vid missfall var bara i ca 2,5 dagar, samma längd som min normala mens.

Bättre lycka till oss nästa gång!

• Rintintin

TS: det är inte ovanligt att det slutar blöda och sen kommer tillbaka igen efter någon dag - så var det för mig!

Svar på tråden Missfall, men bara blött en dag - konstigt?