• PeggyLee

Biverkningar vid kvinnlig sterilisering???

Efter tre barn är jag fullkomligt säker på att jag inte vill ha fler barn och då kommer ju sterilisering upp! Jag har både hört fördelar och nackdelar med det, så jag skulle gärna vilja att ni som har erferenhet av det, delar med er av dem till mej:o)
    Står verkligen i valet och kvalet.
    Tack på förhand!
    M´vh Peggy

• Svar på tråden Biverkningar vid kvinnlig sterilisering???
  • Setta

Jag har inte haft några biverkningar.. Min mens e riklig men det var den annars oxå om jag inte käkade piller eller hade plåster...

// Jessie, The mom
  • PeggyLee

Tack!
    Snällt att du delade med dej:o)

• PeggyLee

Tack än en gång Setta!
    Mvh Peggy

• Majsan70

Inga biverkningar här heller. Finns ju lix inget att få biverkningar av,.

• PeggyLee

Tycker inte heller att man kan få biverkningar av att man blir steriliserad, men jag hörde på ngt ställe någon som vid varje mens fick vansinnigt ont i magen.

• PeggyLee

Ingen annan som kan komma med sina erfarenheter?

• isisisis

Min bästa väninna vill påstå att hennes sterilisering fick henne att komma tidigare i klimakteriet.
    Hon är 45 nu och har ätit medicin i flera år mot det!

• PeggyLee

isisisis: mmm jag tänkte väl att det inte var så rosenskimmrande som "alla" säger!
    Kom gärna med mer:o)

• Troll20

Man kommer inte i för tidigt klimakterie pga av sterilisering. Iaf inte med den metod som används mest dvs bränna av äggledarna på två ställen. Man är precis som vanligt. Man har mens som vanligt, man har ägglossning som vanligt. Min mor gjorde en sterlisering för femton år sedan och hon har iaf inte kommit i för tidigt klimakterie.

Jag själv tillhör en av dem som har vansinnigt ont vid mens. Men jag tvivlar på att det beror på steriliseringen. Jag hade ont när jag var yngre och inte åt p-piller eller använde annat hormonellt p-medel. Min smärta beror nog på att jag är sådan sort helt enkelt.

Jag har aldrig märkt en enda biverkning utav min sterilisering utan tvärtom mått precis som vanligt, utan hormoner. Jag är jag helt enkelt. Min mens kommer ca var femte vecka vilket är min normala menscykel som jag hade innan alla hormonpreparat.

Svar på tråden Biverkningar vid kvinnlig sterilisering???